"Укрзалізниця" купила дизпалива на два тижні по "Роттердам + 30 доларів за тонну"

19 жовтня 2020, 14:55
Залізниця за рік споживає близько 300 тис. т дизельного палива або близько 800-900 тонн на добу

/ Фото: Сьогодні

АТ "Укрзалізниця" на тендері 16 жовтня закупило у компаній "Анвітрейд" (Wexler Group) і "Глуск Україна" 10 тис. т дизельного палива, що дорівнює приблизно двотижневій потребі залізниці, за ціною котирувань FOB Rotterdam (порт Роттердам, Нідерланди) плюс 30-30,5 дол./т.

Про це повідомляє видання enkorr з посиланням на підсумки тендера в системі ProZorro.

Реклама

"Анвітрейд" запропонувала паливо за розрахунковою ціною 19 151,46 грн/т, "Глуск Україна" – по 19 167 грн/т.

Це умовно ті ціни, за якими постачальники готові поставити паливо в день аукціону.

За розрахунками видання, так звана фіксована "брудна" маржа постачальників, яка в подальшому буде автоматично приплюсовуватися до котирувань ДТ за 10 днів з отримання рознарядки, складе у "Анвітрейд" 851 грн/т (30 дол./т), у Glusco – 864 грн/т (30,5 дол./т).

Реклама

Ця маржа крім чистого заробітку компаній включає в себе витрати на доставку палива в Україну, страховку та інші витрати.

Залізниця в рік споживає близько 300 тис. т дизельного палива або близько 800-900 тонн на добу.

Нагадаємо, формульний підхід з використанням цін на європейських біржових майданчиках використовується в Україні для розрахунку вартості газу для населення. З лютого по липень 2020 року ця була так звана формула "Амстердам плюс" – ціна на хабі ТТF в Нідерландах плюс доставка в Україну.

Реклама

З 1 серпня 2020 року з відміною ПСО, НАК "Нафтогаз України" запропонував населенню газ за формулою "Дюссельдорф+".

Також в 2016-2019 рр. діяла формула "Роттердам+" для вугілля. Вона встановлювала прогнозну вартість електроенергії виключно для промислових споживачів. Формулу скасували 1 липня 2019 з введенням ринку електроенергії, після цього ціна вугілля і електроенергії для промислових споживачів зросла.