"Укравтодору" катастрофічно не вистачає грошей на ремонт доріг

2 грудня 2014, 09:55
При цьому близько 90% доріг потребують термінового ремонту або взагалі реконструкції

Грошей на ремонт доріг в Україні немає. Фото: Сегодня

"Укравтодор" завершив сезон ремонтно-будівельних робіт 2014 року. З початку 2014 дорожні підприємства провели середній ремонт 62 км автомобільних доріг загального користування, а також ліквідували 2,9 млн кв. м ям на дорогах протяжністю 36,3 тис. км. В "Укравтодорі" кажуть, що цього року через нестачу коштів підприємство сконцентрувалося тільки на ремонті найбільш зруйнованих ділянок, пише ЛІГАБізнесІнформ.

Основні зусилля дорожників були зосереджені на дорогах: Житомир – Могилів-Подільський (в'їзд в місто Вінницю) – 2,4 км; Львів – Тернопіль (Львівська область) – 2,4 км; Даманів – Ковель – Чернівці – Тереблече (Тернопільська область) – 4,1 км; під'їзди до пунктів пропуску з АР Крим (Херсонська область) – 1,1 км; Київ – Чернігів – Нові Яриловичі (Чернігівська область) – 5,4 км.

Реклама

Сьогодні фонд держбюджету, з якого фінансується ремонт доріг, наповнюється за рахунок акцизу і мита на нафтопродукти і транспортні засоби, а також плати за проїзд транспортних засобів, що перевищують норму навантаження на дорогу. За прогнозами "Укравтодору", цього року до фонду буде зібрано 16,9 млрд грн, з яких 11 млрд грн пустять на погашення кредитних зобов'язань. "На цей і наступний рік припадає пік боргового навантаження по кредитному портфелю, який складає близько 39 млрд грн", – зазначають в "Укравтодорі".

Також з коштів фонду 2,5 млрд грн підуть як субвенції місцевим органам влади на ремонт комунальних доріг, 440 млн грн – заборгованість за виконані роботи перед підрядниками та 100 млн грн – співфінансування проектів МФО за рахунок коштів Держбюджету.

"Таким чином фактичний обсяг фінансування дорожньої галузі в цьому році становить 2,6 млрд грн, – повідомляють в "Укравтодорі". – Ці кошти спрямовані виключно на експлуатаційне утримання автодоріг загального користування – це лише 36% від мінімальної потреби на ці види робіт, яка становить 6,7 млрд грн".

Реклама

В "Укравтодорі" кажуть, що ці гроші пішли на те, щоб в мінімальному обсязі залатати дефекти дорожнього покриття і підготувати дорожню техніку до зими, заготовити фрикційні, протиожеледні і паливно-мастильні матеріали, яких повинно вистачити до нового року.

За оцінками голови Укравтодору Сергія Підгайного, близько 90% автомобільних доріг України вимагають проведення капремонту або взагалі реконструкції. Сьогодні капремонт виконувався лише за рахунок кредитів, отриманих у 2012-2013 рр. У цьому році на реконструкцію та будівництво доріг грошей у Держбюджеті не знайшлося. Середня вартість капітального ремонту 1 км дороги першої категорії – 28-32 млн грн. Всього на завершення вже розпочатих об'єктів направлять в 2014-му залишки кредитних коштів, близько 6,7 млрд грн.

З них 2,3 млрд грн виплатять підрядникам за вже виконані роботи. Близько 1,7 млрд грн спрямують на соціальні об'єкти. 600 млн грн будуть виділені на співфінансування реконструкції та капремонту автомобільних доріг, що фінансуються МФО, решта – близько 2 млрд грн – розподілені між областями України.

Реклама

В "Укравтодорі" кажуть: незважаючи на те що ці гроші виділені на ремонт доріг, фактично фінансування робіт заблоковане. "На початок листопада в Держказначействі лежать платіжні доручення Укравтодору на 1,85 млрд грн. У тому числі: на ремонтно-будівельні роботи, виконані в попередні роки за кредитні кошти, – 1,8 млрд грн, співфінансування спільних з МФО проектів – 43 млн грн.

За рахунок цих коштів "Укравтодор" планував відремонтувати 1500 км доріг і 5700 погонних метрів штучних споруд. "У зв'язку з погіршенням погодних умов ремонтно-будівельний сезон 2014-го завершений, і роботи з ремонту та будівництва до кінця року проводитися не будуть", – зазначають в "Укравтодорі"

Раніше голова "Укравтодору" Сергій Підгайний говорив, що для приведення дорожньої мережі України в належний вигляд потрібно 15 років і ритмічне фінансування в обсязі 30-40 млрд грн на рік.