Українці активно скуповують смартфони, а на побутовій техніці економлять

19 лютого 2016, 10:49
В аутсайдерах ринку виявилася і фототехніка

Побутові прилади все менше цікавлять українців. Фото: efir24.tv

В Україні просів ринок побутової техніки та електроніки в Україні – обсяги ринку склали в 2015 році 15,2 млрд грн, що на 4%, ніж за підсумками 2014 року. Такі дані наводить у своєму дослідженні "GfK Україна".

При цьому сектор телекомунікацій виріс 25,7%. Зокрема, ринок смартфонів у грошовому вираженні виріс і одразу на 37,1%. Збільшилися також продажі офісної техніки (+ 6,5%) і IT (+ 2,3%). Падіння зазнали сектори побутової електроніки і фото – на 32,1% і 24,5% відповідно, великої побутової техніки – на 9,6%, малої побутової техніки – на 7,1%.

Реклама

"За підсумками року ринок показав кардинально різну динаміку по секторам. Телеком та офісна техніка є лідерами ринку. Велика і мала побутова техніка й інформаційні технології більш-менш зберегли свої позиції. В аутсайдерах опинилися сектори побутової електроніки і фото. Поступове поліпшення споживчих настроїв українців дає надію на більш успішний 2016 рік", – відзначають аналітики.

  • Телекомунікаційне обладнання: пристрої з двома сім-картами користуються найбільшим попитом

У четвертому кварталі 2015 року обсяг ринку телекомунікаційного обладнання склав 4 млрд гривень, що на 25,7% більше аналогічного періоду 2014 року. Зокрема, ринок смартфонів у грошовому вираженні зріс на 37,1%.

Реклама

Найбільшим попитом серед споживачів користуються пристрої з двома сім-картами, екраном з діагоналлю 5-5,5 дюймів і камерою 5-8 мегапікселів. Смартфони з камерою 8-13 мегапікселів стрімко набирають популярність.

Зате обсяг реалізації мобільних телефонів зменшився на 14,8% в грошовому вираженні в порівнянні з четвертим кварталом 2014 року.

  • Офісна технікапродовжує зростати сегмент МФУ

    Ринок офісного обладнання в четвертому кварталі виріс на 6,5% порівняно з аналогічним кварталом 2014 року. Обсяг МФУ в четвертому кварталі 2015 склав понад 180 млн грн, перевищивши на 6% аналогічний показник попереднього року. Обсяг продажів принтерів в четвертому кварталі 2015 збільшився на 10,1%, досягнувши позначки понад 70 млн грн. Найбільше зростання продемонстрував сегмент сканерів, однак в цілому обсяг продажів залишається незначним і не впливає на загальні тенденції ринку офісної техніки.

    Реклама
  • Інформаційні технології

За останні 3 місяці 2015 року ринок автотехніки виріс на 2,3% порівняно з аналогічним періодом попереднього року і досяг 3,7 млрд грн. Просування демонструють групи мишок, клавіатур і сегмент моніторів.
Ключову роль на ринку продовжують грати ноутбуки, стаціонарні ПК і планшети.
Обсяг продажів ноутбуків в четвертому кварталі залишився на тому ж рівні, що і рік тому, але продажі планшетів знизилися на 10,5%. Зате реалізація стаціонарних ПК збільшилася на 9,6% в порівнянні з аналогічним кварталом попереднього року.

  • Мала побутова технікагрупа "догляд за собою" поза кризою

    В останньому кварталі 2015 року частка сектора дещо скоротилася в грошовому вираженні в порівнянні з попереднім роком. Однак обсяг продажів категорії "догляд за собою" (фени, прилади для укладання волосся, машинки для стрижки, бритви, тримери і епілятори) збільшився майже на третину. Сильну динаміку показали бритви, епілятори і тримери.

    У групі "кухонне обладнання" слабкими категоріями вже традиційно виявилися пароварки, хлібопічки, соковижималки, мультиварки і м'ясорубки, а кращих показників досягли чайники. За підсумками року сектор малої побутової техніки майже наблизився до обсягу продажів попереднього року.

  • Велика побутова техніка: зростання цін в 2015 році зрівняв гривневі показники двох років

Холодильники отримали падіння на 5,2% в грошовому вираженні щодо четвертого кварталу попереднього року. Найбільше постраждав ринок незалежних кухонних плит, зменшившись на 24,4% щодо відповідних показників 2014 г. На 9,6% зафіксовано падіння на ринку вбудованих кухониих поверхонь і печей.

У той же час на 9,1% зросли надходження від продажу кухонних витяжок. Незначно, порівняно з 2014 роком, змінився ринок пральних, посудомийних машин і морозильних камер.

  • Фототовари

Продажі фотоапаратів в четвертому кварталі 2015 склали 187 млн грн, тобто зменшилися майже на чверть порівняно з 2014 роком. Грудневі обсяги склали майже половину продажів кварталу, проте в цілому скоротилися на 26% в порівнянні з груднем попереднього року. У кількісному вимірі попит четвертого кварталу 2015 зменшився на 57% у порівнянні з 2014 роком. Найбільшим попитом користувалися компактні фотоапарати, хоча останній квартал року видався досить вдалим і для бездзеркальних камер.

  • Побутова електронікакатегорія телевізорів викликала падіння ринку електроніки

    Грошовий обсяг ринку побутової електроніки скоротився на 32,1% порівняно з аналогічним періодом попереднього року. Категорія телевізорів стала основним фактором такого сильного падіння, зменшивши обсяги реалізації майже на 37%. Однак телевізори з ультрависокою роздільною здатністю і моделі з увігнутим екраном, як і раніше, мають тенденцію до зростання. Стрімку позитивну динаміку демонструє відносно новий сегмент екшн-камер.