"Україну розглядають як феномен": як українці 2018 року переходили на електрокари

3 січня 2019, 07:38
Українці минулого року купили вдвічі більше електромобілів, ніж 2017-го

Фото: Архів "Сегодня" / Фото: Олександр Яремчук

Українці купували електрокари без податків весь 2018 рік. Під кінець року депутати звільнили "зелені" машини від податків ще на чотири роки. Без ПДВ, акцизу та ввізного мита електрокар коштує приблизно на 17% дешевше. За минулий рік в країні зареєстрували 5908 машин на електротязі, це вдвічі більше, ніж 2017 року.

Кожен 25-й куплений автомобіль – електричний

"Україну розглядають як феномен того, наскільки добре поширюються автомобілі. Це факт, що більшість українців купує старі дво-трирічні автомобілі з Америки. І це дуже хороша тенденція. У такому випадку ціна нижче, ніж у нового авто. У тій же Польщі починають ввозити старі автомобілі з США, розуміючи, що це суттєва економія", – говорить засновник Tesla Club Ukraine Назар Шимоне-Давида.

Все завдяки обнуленню податків. З 1 січня українці можуть ввозити електромобілі і не платити ні копійки за розмитнення.

Реклама

Фото: О. Бойко

На початок грудня 2018 року в Україні було зареєстровано 18 967 авто з електродвигуном. Кожне третє з них українці купили протягом року.

Реклама

Скасування податків вплинуло на ці цифри, але це стосується не всіх електромобілів. Купити або продати практично не подешевшало. Але впали ціни на нові автомобілі. Якщо старі коштували 15-16 тисяч доларів до цього, то через підвищений попит ціна залишилася цьому ж рівні. А на новий автомобіль, який коштує 35 тисяч доларів, знижка в 17% відчутна, пояснює Назар Шимоне-Давида.

2018 року з усіх придбаних авто 4,3% – електричні. Це приблизно кожен 25-й автомобіль. Насправді за цим показником Україна – один з лідерів в Європі.

Що купують українці

Нових електромобілів до України ввозиться мало. З 100 електрокарів – 80 старі. Автодилери імпортують більше половини машин з США. У штатах вони скуповують вживані машини на аукціонах і привозять до України.

Реклама

Найпопулярнішим електромобілем серед українців залишається Nissan Leaf. Якщо уявити, що всіх електромобілів в Україні 100, то 70 з них – це Nissan Leaf. Ще по чотири автомобілі – BMW i3 і Tesla Model S. Ще три машини Renault Kangoo і два електричних Ford Focus. І, нарешті, по одному електрокару 17 інших марок.

Фото: pixabay.com

З усіх в Україні офіційно продаються електромобілі BMW, Mitsubishi, Hyundai та Renault. Завдяки пільгам, вибору в майбутньому буде більше, упевнений Назар Шимоне-Давида.

"Ми тільки на початковому етапі, коли збільшується вибір автомобілів. Якщо раніше це були або дуже дорога Tesla, або Nissan і більше вибору не було. Але пропозицій буде більше. Якщо цього року зростання було 200% і у нас зараз понад 10 тис. автомобілів, буде хоча б зростання 200% і буде 20 тисяч автомобілів", – говорить керівник Tesla Club Ukraine.

Tesla згадала про Україну

На початку грудня Tesla відкрила можливість замовлення автомобілів з України.

Раніше українці замовляли електромобілі через Польщу. Україна і Польща за правовим статусом практично однакові. І в першому, і в другому випадку автомобіль треба забирати з Нідерландів і ввозити його в режимі експорту з ЄС, тобто не можна з ходу купити його і привезти. В Євросоюзі є ПДВ, а щоб не платити податок, автомобіль повинен бути доставлений до Україну автовозів як товар. Після розмитнення та реєстрації він стане вже автомобілем.

Фото: pixabay.com

"Це багато чого змінює. Україна внесли до бази країн, до яких можна ввезти авто. Раніше доводилося вибирати Польщу, і "Тесла" бачила, що в Польщі замовляють більше, ніж де інде, бо замовлення з України не помічали. Це дуже позитивний крок, тому що з України на Tesla Model 3 як мінімум сотня замовлень вже зроблена", – зазначає Назар Шимоне-Давида.

Електромобілі в Україні можуть подешевшати ще більше

У парламенті готують програму підтримки розвитку електрокарів.

Одна з пропозицій – повернення прибуткового податку. Українці віддають 18% своєї зарплати до держбюджету. Однак частина податку, сплаченого до бюджету, можна повернути через податкову знижку. Наразі держава повертає гроші за витрати на освіту, житло і внески до приватного пенсійного фонду. Для отримання знижки треба піти до Фіскальної служби з паспортом, ІПН, договором на навчання, квитанціями за рік. Там дадуть заповнити податкову декларацію, до неї треба вписати отримані доходи за рік і суму, яку людина заплатила за освіту. Протягом 60 днів гроші повернуть.

Тепер до цього списку хочуть додати і покупку електрокара.

Фото: pixabay.com

Оскільки електромобілі дорожче авто на бензині, повернення немаленьке – 18% від вартості машини.

Наприклад, новий Hyundai Ioniq коштує мінімум 746 тис. грн. За нього держава може повернути 134 280 грн. А за старий Nissan Leaf вартістю 307 тис. грн. – 55 тис. грн.

Ще в законопроекті пропонується скасувати внесок до Пенсійного Фонду (4,8% від вартості машини), який треба платити при реєстрації авто. А для розвитку інфраструктури на кожній парковці зобов'яжуть обладнати місця із зарядними станціями – мінімум 5% від загальної кількості паркомісць.

Отже, разом з скасованими податками, електрокари можуть стати дешевше на 39,8%, якщо депутати проголосують за законопроект №8159.