Україну через Євробачення чекає новий бум хостелів

27 травня 2016, 08:33
Власники міні-готелів можуть підвищити ціни в 2-3 рази

Хостели намагаються залучити туристів цікавими інтер'єрами, інтернетом і безкоштовним чаєм-кавою. Фото: Booking.com

Минулий рік для українських хостелів був не з кращих – багато що стояло напівпорожнім. Провальними виявилися і нинішні травневі свята. Проте, власники економних готелів розраховують виправити свої справи вже цього літа.

"У травні київські хостели добре заповнювалися тільки на вихідні, і в основному групами. Що стосується інших днів, то заїздів було набагато менше, ніж в минулому році", -розповіла віце-президент Всеукраїнської хостел асоціації Олена Іващенко.

Реклама

Але влітку власники хостелів очікують напливу туристів. І якщо за часів, коли з клієнтами було зовсім погано, міні-готелі були змушені знижувати ціни на 10 – 40 грн з людини на добу, то якщо все піде за планом, розцінки будуть рости.

На сьогоднішній день, вартість проживання в стандартному хостелі в багатомісному номері, в середньому, коливається від 100 до 150 грн з людини на добу. В двомісному доведеться заплатити 350 – 500 грн.

"Влітку ціна буде стартувати з 130 грн в спільному номері і з 400 грн за двомісний номер. Подорожчання на 10-20% намічене на липень-серпень", – розповіли адміністрації мережі одеських хостелів Star і Star-2.

Реклама

МЕНШЕ ІНОЗЕМЦІВ. При цьому терміни бронювання часто залежать від мети поїздки, кажуть "хостельери". Туристичні групи зупиняються на одну-дві ночі, учасники спортивних змагань і конференцій – на три-чотири. Туристи – "одиночки" просять забронювати їм койко-місце на 2-4 ночі. В Одесі можуть гостювати до тижня.

"Змінився і портрет середньостатистичного мешканця – зараз це переважно внутрішні туристи, для яких в першу чергу важлива ціна", – зазначив власник мережі міні-готелів DREAM Hostel Євген Лавренюк.

Щоб заслужити лояльність клієнтів, багато хостелів надають безкоштовні чай і каву, допомагають організувати екскурсії та ін. З приготуванням їжі вважають за краще не зв'язуватися, але можуть підказати координати недорогих столових.

Реклама

Рятівне Євробачення

Незважаючи на кризу, в Україні продовжують відкриватися нові хостели. Щомісяця про себе заявляє, як мінімум, 1 – 2 об'єкти, які дотримуються стандартів Міжнародної федерації хостелів. У столиці з'являється в середньому 3 – 4 нових міні-готелі в рік.

Сплеск активності потенційних інвесторів може статися під Євробачення-2017. При цьому бажають розпочати такий бізнес, слід розуміти, що один тільки пісенний конкурс, хоч і європейського масштабу, який триває всього тиждень, не здатний окупити відкриття готелю, кажуть "хостельери".

Навіть багатьом нинішнім власникам потрібно підтягнути рівень послуг і сервісу, щоб розраховувати на залучення європейських меломанів. Проте, можливість підзаробити все-таки з'явиться.

"Ціни, швидше за все, виростуть рази в 2-3 рази, особливо з огляду на, що зараз вони знаходяться на критично низькому рівні, як для Європи", – зазначив Лавренюк.

Втім, за словами Іващенка, з досвіду минулого Євробачення і Євро-2012, ті, хто різко підняв свої розцінки – прогоріли, а ті, хто підвищив їх максимум на 50%, змогли заробити і залишилися задоволені.

Але в будь-якому випадку заповнюваність повинна бути гарною, вважають експерти. "Хоча, з досвіду минулого Євробаченням, все одно приїхало менше людей, ніж ми очікували. Основними відвідувачами були офіційні делегації та журналісти, а вони селилися, в основному, в готелях", – зауважила Іващенко.

Ситуацію могло б поліпшити прийняття законодавчих актів по стандартизації та контролю роботи хостелів в Україні. Адже в країні дуже багато "нічліжок", які хоч і називають себе хостелами, але такими по суті не є. Втім, їхня цільова аудиторія, швидше, не туристи, а заробітчани.