Український бізнес підбив підсумки року

26 грудня 2014, 09:39
Майже в половині компаній скорочували штат, більшість "заморозило" зарплати, але 3% просто не помітили кризи

Підприємці залишилися незадоволені минулим роком. Фото: dubaieyes.net

2014 був одним з найбільш непростих в історії України. Відчув на собі це і бізнес-сегмент. Як свідчать дані hh.ua47% опитаних кадровим порталом роботодавців сказали, що це був найскладніший рік за останні 4-5 років.

Ще чверть (26%) вважає, що рік складний, але не складніше попередніх. Десята частина переживала часи і поскладніше, ніж рік, що минає, а 3% взагалі не помічали ніяких складнощів за минулі 4-5 років (лідери цієї категорії компаній – IT-сфера і сфера нафто- і газовидобутку). Найскладнішим частіше, ніж інші, цей рік називали агрокомпанії, автотрейдери і логісти, а також медіабізнес.

Реклама

2014 став часом пошуку нових стратегій для більшості компаній. Зменшити негативний вплив непростої економічної ситуації на бізнес намагалися практично всі українські компанії (91%).

Найпопулярніший спосіб боротьби з кризою – оптимізація витрат. До нього вдавалися більше половини українських компаній (57%). Для більшості компаній 2014 став періодом пошуку нових можливостей для зростання (41%), оптимізації штату (40%), спроб більш ефективного використання ресурсів (29%). П'ята частина компаній намагалися оцінити успішність роботи бізнесу (20%) або працювати з мотивацією і лояльністю співробітників (21%), а також переглянути систему зарплат в бік більшої гнучкості (20%).

Реклама

Тільки 2% компаній не ставлять перед собою антикризових завдань. Всього 7% опитаних представників різного бізнесу сказали, що приділяли таким задачам стільки ж часу, скільки і в попередні 3-4 роки.

Максимальна кількість тих, хто не ставить перед собою антикризових завдань, – серед агробізнесу та деяких роздрібних компаній. Стільки ж часу, скільки і в попередніх періодах, приділяли антикризовим завданням компанії зі сфери IT, телекомунікацій, логістики та банківського сектора.