Як бізнесу вийти на ринки ЄС (інфографіка)

27 лютого 2015, 07:40
Компанії будуть продавати в Європу соняшниковe олі., полуницю, кабачки і вафлі

В умовах кризи український бізнес почав диверсифікувати свій експортний потенціал. Особливо активно наші підприємства задивляються на євроринок. "Компанії переконані, що якщо підкорять ринок ЄС, їм стане простіше експортувати в інші регіони. У цьому є частка істини, адже якщо продукція компанії відповідає нормам ЄС, і це підтверджено сертифікатами – такий товар усюди знайде покупця", – пояснив нам експерт УКАБ Ігор Остапчук. "Сегодня" розібралася, як наші компанії виходять на західні ринки (див. інфографіку).

Реклама

У ФАВОРІ. Вийти на ринок ЄС можуть компанії, що займаються IТ, інжинірингом, фармацією, транспортними технологіями, і т.д. Але особливі перспективи – у агросектору та харчопрому. Посол США в Україні Джеффрі Пайєтт недавно зазначив: "Україна може досягти такої ролі на світовому ринку продовольства, як Саудівська Аравія на ринку нафти". Згідно з оцінками УКАБ, сьогодні в ЄС може бути затребуване і сировина (кукурудза, соя, рапс, картопля, капуста, полуниця, жито, гарбуз, кабачки), і продукція переробки (соняшникова та рапсова олія, печиво і вафлі, цукор, яловичина, корми для тварин, яблучний сік, борошно). "Інші виробники, наприклад, молочники, теж знаходять свою нішу в ЄС, пропонуючи, наприклад, сухе молоко. Крім ЄС, наші компанії вивчають можливості Близького Сходу і Північної Африки", – уточнює Остапчук.

ЩО РОБИТИ. Щоб знайти партнерів в ЄС, нашим компаніям в першу чергу важливо переводити бізнес на прозорі рейки, адже іноземні замовники не захочуть мати справу з сумнівними компаніями. "І контролюючі органи повинні допомагати компаніям переходити на прозорі правила гри. У податкових можна створювати посади галузевих фахівців, щоб ті консультували підприємців щодо детінізації їх компаній", – каже власник Comfy Станіслав Роніс.

Компаніям також потрібно задуматися про налагодження партнерських зв'язків в ЄС. "Можна виробляти товар під марками польських чи румунських рітейлерів. Або створити унікальну маркетингове пропозицію, наприклад, з патріотичними нотками", – радить інвестдіректор Horizon Capital Василе Тофан. Він нагадав, у січні наш глава МЗС Павло Клімкін привіз на зустріч дипломатів в "нормандському форматі" "Вино свободи" – з молдавського, грузинського та українського винограду. "Це вино популярно в ЄС. Товари з патріотичними нотками там актуальні. Сподіваюся, незабаром міністр Клімкін зможе запропонувати на таких діпвстречах і українське масло свободи", – жартує бізнесмен.

Реклама

Експортери можуть спробувати залучити західні інвестиції або домовитися про кредити, адже висновок товару за кордон може обійтися не в $1 млн. "Інвестори необов'язково дадуть гроші, але це можуть бути розробки, досвід, зв'язки. Під західні гарантії, наприклад, простіше залучати кредити в банках", – вважає співвласник "Impel Griffin" Віталій Опанасюк. За словами експертів, для підтримки нашого бізнесу владі пора зайнятися розвитком ринку експортно-кредитних агентств, які в усьому світі кредитують зовнішньоторговельні операції або страхують їх від ризиків.