Авторинок України впав у круте піке. Фото:
Підсумки травневих продажів на автомобільному ринку поставили черговий антирекорд. Показники реєстрацій нових автомобілів у травні ледь перевалили за 3 тис. одиниць, що на 80% менше, ніж рік тому. Таких низьких показників український авторинок ще демонстрував за всю історію спостережень, передає AUTO-Consulting.
Те, що травневі продажі будуть шокуюче низькими, стало зрозуміло ще в квітні. Але результати виявилися навіть гіршими, ніж очікування. Обнадіює лише той факт, що в останній тиждень травня продажі істотно активізувалися і ще не всі авто встигли потрапити в підсумкову статистику. Але це – слабка втіха. Швидше за все, травневі показники – це і є "дно" падіння українського авторинку. Адже нижче вже просто нікуди падати, – зазначають у виданні. На показниках травня відбилися відразу всі негативні фактори: і девальвація і нові ціни, і затяжні свята, і, звичайно, ситуація на Сході країни.
Весь місяць з Донецької та Луганської областей приходили тривожні повідомлення. Поставки авто в цей регіон практично припинилися, а у покупців зникла звичка відвідувати автосалони. Та й самим автосалонам доводилося боротися за виживання.
Але і в інших регіонах ситуація не була кращою. Покупці авто спочатку були шоковані новими цінниками через девальвацію гривні, потім побоювалися робити дорогі покупки. І тільки після президентських виборів почалося невелике пожвавлення.
У результаті стрімкого падіння авторинку, всі без винятку оператори закінчили місяць з мінусовими результатами. Різниться тільки модуль абсолютних показників. Так, ЗАЗ в травні зумів повернути 1-е місце, потіснивши Geely. Друге місце на українському ринку як і раніше займає Toyota. А на третю позицію вийшла Skoda.
З урахуванням нових цін йде зміна позиціонування всіх брендів. І цей процес в травні ще був у самому розпалі. Знову в топ-10 з'явилися ВАЗи. Але й сенсацією стало 10-е місце на ринку у Mercedes-Benz.
Очевидно, що маркетологи автомобільних компаній намагаються намацати своїх нових споживачів, враховуючи змінилося співвідношення цін на ринку. Поки не у всіх це виходить, та й самі покупці авто насилу усвідомлюють, що вони реально можуть потягнути вже зовсім інші автомобілі, ніж навіть кілька місяців тому.
Чим обернеться для автомобільного бізнесу такий стрімкий спад – стане зрозуміло вже найближчим часом. Більшість дилерів вже не перший місяць працюють з мінусами. До таких низьких продажыв автомобільний ринок був не готовий.