Українським водіям збираються заборонити самостійно переобладнувати авто

16 червня 2016, 00:16
Такі дії автовласникові доведеться особисто погоджувати з виробником машини

Українським водіям збираються заборонити самостійно переобладнувати авто. Фото: avtoblog.ua

Кабінет міністрів України розробив, підготував і навіть подав до Верховної Ради законопроект №4683 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері автомобільного транспорту з метою приведення їх у відповідність з актами Європейського Союзу", передає AUTO-Consulting.

Як написано в законопроекті № 4683, Кабмін пропонує вважати незаконним переобладнання транспортних засобів, як мінімум, без узгодження з виробником. Тобто раніше можна було запросто переобладнати вантажний фургон Mercedes-Benz або Volkswagen в пасажирський мікроавтобус. А якщо кабмінівський законопроект ухвалить Верховна Рада, то перш, ніж поставити сидіння і обтягнути стіни і стеля ковроліном, необхідно буде отримати офіційний дозвіл на цей апгрейд безпосередньо з Німеччини. Як то кажуть: пишіть листи.

Реклама

У законопроекті № 4683 чітко прописано, що такий ж спеціальний письмовий дозвіл заводу виробника треба буде отримати на зміни параметрів конструкції транспортних засобів, шляхом установки кабіни, кузова, інших запасних частин або їх деталей, спеціального обладнання і номерних агрегатів, не передбачених нормативно-технічною документацією на цей транспортний засіб. Тобто, встановити на шасі маніпулятор також потрібно буде лише за згодою заводу-виробника. Це – як мінімум. Але не все.

Крім документів від виробника, для переобладнання потрібно документ-дозвіл про технічну можливість та умови безпечного переобладнання транспортного засобу. Його видає вже наша контора – спеціально уповноважена Кабміном організація з питань переобладнання. Вона проконтролює, щоб "зміна повної маси і її розподіл по осях, розміщення центру мас, типу двигуна, його маси і потужності, колісної бази і колісної формули, системи гальмування і управління, підвіски коліс, приладів зовнішнього освітлення і сигналізації, кількості місць для сидіння і конструкції сидінь, аварійних виходів з автобусів, встановлення газобалонного обладнання, обладнання для перевезення дітей (школярів), людей з обмеженими фізичними можливостями, небезпечних вантажів "відповідало нормам безпеки.

Текст законопроекту можна трактувати і так, що і процедуру установки ГБО на автомобіль доведеться узгоджувати з безпосереднім виробником і навіть не з місцевим дилером. Тобто, охочий поставити "газ" на китайський автомобіль повинен отримати згоду у заводу в Китаї тощо. Як собі уявляють автори законопроекту цю процедуру – взагалі не зрозуміло.

Реклама

Але мова йде не тільки про ГБО. Виходить, що без дозволу кабмінівської організації не поставиш навіть противотуманки, спортивні крісла або сигналізацію. А може і інші амортизатори (як частина підвіски). Тобто – робота тюнінгових центрів і ательє в Україні виявиться також під питанням. І напевно такий дозвіл буде не безкоштовним. Хороша машинка для заробляння грошей фактично на рівному місці. Правда, можливо, тут же в законопроекті є і лазівка. У проекті написано, що після переобладнання транспортний засіб повинен відповідати вимогам технічних умов, правил, норм і нормативів, що діють на дату першої реєстрації (перереєстрації) в Україні. Тобто – можливо, треба спершу переробити, а потім вже реєструвати.