Українські водії потрапляють в ДТП через ями на дорогах: що робити

16 березня 2019, 08:12
Фахівці радять домагатися компенсації за завдані збитки

Днями на трасі Київ – Одеса через розірване колесо перекинулося легкове авто. Левова частка подібних подій трапляється через вибоїни, якими рясніють українські дороги після зими. 

Як розповідає постраждалий водій Юрій, коли він потрапив в яму, було вже темно, тому і не встиг вчасно загальмувати.

Реклама

"Удар сильний, я вийшов з машини – колесо праве порвав, воно здулося. Два колеса з лівого боку в такому ж стані. Я зупинився, викликав поліцію, подзвонив страховому агенту і став чекати допомоги", – розповів Юрій.

Автомобіль був застрахований і виплати в 46 тисяч гривень вистачило на ремонт. Але Юрій відзначає – якби яма була більша, а швидкість автомобіля вища, ситуація могла закінчиться летально. З цим згоден експерт Даніель Файд. За його словами, головна небезпека від вибоїн полягає в тому, що автомобіль відразу стає некерованим.

"Якщо говорити про швидкість 100 км на годину, машину починає заносити дуже сильно. У такому випадку водієві головне різко не гальмувати і не робити різких рухів", – радить фахівець.

Він зазначає: крім дотримання швидкісного режиму на розбитих дорогах, необхідно обов'язково користуватися ременями безпеки. 

"Хоча б на 60% це страхує від смертельної ДТП. Коли машину трясе, а людина зафіксована, її не буде штовхати вперед. При зіткненні людина без ременя може літати по салону і вдаритися об скло", – говорить Файд.

Крім того, якщо ДТП через вибоїни все ж сталася, слід домагатися компенсації за завдані збитки. Правозахисник Сергій Кириленко впевнений, що це можливо, хоч і важко.

Реклама

"У першу чергу ми викликаємо поліцію, медиків, фіксуємо кожну дію. Поліція повинна зафіксувати стан дороги. Самому теж потрібно сфотографувати або показати на відео, яка була дорожня ситуація. Багато що залежить від того, як складені документи", – пояснює Кириленко.

Нагадаємо, українців обурює, що після зими дороги в країні вкриваються ямами. Через це чиновники запропонували змінити склад дорожнього покриття і норми будівництва трас. Втім, в "Укравтодорі" до такої ініціативи поставилися критично.

Як відомо, всього на ремонт і будівництво доріг місцевого і державного значення в Україні в 2019 році передбачено понад 50 млрд грн, що є рекордною сумою за всі роки незалежності України. Однак для відновлення всіх автомобільних шляхів потрібно більше трильйона гривень – стільки складає дохідна частина всього держбюджету бюджету-2019. Крім того, на капремонт всіх українських доріг державного значення потрібно 59 років