Українські туристи різко "розлюбили" Туреччину

23 квітня 2014, 08:30
Попит на тури впав через політичну нестабільність

Рекордно мало українців збирається на відпочинок до Туреччини. Фото: fionatravel.com.ua

Вперше за п'ять років впали продажі турів в найпопулярнішу серед українців країну – Туреччину.

"Буде добре, якщо в поточному році в цю країну відправляться хоча б 500 тис. українських туристів. А це приблизно на 30 % менше показників минулого року", – прогнозує директор Центру туристичної інформації Володимир Царук, пише "Капитал".

Реклама

Продажі знижуються в основному в східних областях.

"У Туреччини є багато переваг: безвізовий режим, близькість перельоту і т. д. Але сьогодні люди не планують свої відпустки, навіть тури на травневі свята бронюються в останній момент", – говорить комерційний директор туроператора "Наталі Турс" Іванна Чучман.

Востаннє продажі путівок до Туреччини скорочувалися в 2009 р. Причина – девальвація української валюти, що призвела до подорожчання турів. У наступні роки ситуація вирівнялася і туроператори фіксували лише збільшення попиту.

Реклама

"Гостра фаза кризи пройшла, курсових коливань до літа 2009 р. вже не було, що дозволяло більш-менш прогнозувати попит", – пояснює директор однієї з найбільших в Україні мереж турагентств "Поїхали з нами" Олег Кулик.

Але нинішня обстановка на ринку відрізняється від тієї, що була п'ять років тому, наполягають експерти.

"Так, тури подорожчали на 30 % через девальвацію національної валюти", – підтверджує Царук. Але ситуація, за його словами, посилюється політичною нестабільністю: наші співвітчизники бояться відлітати з країни.

Реклама

Криза навчила гравців оптимізувати свої операційні витрати.

"Раніше кожен туроператор по Туреччині ставив свої рейси, зараз практично всі сидять на одному", – пояснює Чучман. У результаті кількість чартерів з Києва до Туреччини скоротиться пропорційно попиту – приблизно на 30 %.

Влітку з України до Туреччини буде літати 70-80 чартерних рейсів на тиждень, прогнозує директор з маркетингу та розвитку партнерської мережі одного з найбільших туроператорів TUI Ukraine Оуз Ергюль. Але його колеги таку оцінку вважають оптимістичною. За підрахунками комерційного директора по продукту туристичної компанії News Travel Вадима Черткова, потенційних туристів вистачить, щоб завантажити тільки 60 рейсів на тиждень. Для порівняння: влітку минулого року за аналогічний період літало близько 100 чартерів, а у високий сезон – у серпні – 114 рейсів.