Українські перевізники влаштували протест через неможливість пройти техогляд

16 лютого 2019, 19:30
В Україні замість 700 СТО техогляд можуть проводити тільки 85

/ Фото: Сьогодні

Власники вантажівок і автобусів вийшли на акцію протесту через неможливість виїхати з гаражів, оскільки у них закінчилися талони техогляду, а нових знайти майже неможливо – з семисот станцій техобслуговування, які їх видавали, в Україні залишилося 85.

Реклама

Решта проводити техогляд не мають права, оскільки не мають нових ліцензій. Журналісти "Сегодня" з'ясовували обставини конфлікту.

Так, Геннадій Січкар заробляє на життя перевезенням зерна. Термін придатності талона техогляду його машини закінчився два тижні тому, і водій, як зазвичай, вирішив звернутися на СТО, але дізнався, що жодна станція в Кіровоградській області не видає техталонів. Коли ж він відправився в сусідню область, його зупинили патрульні і оштрафували за відсутність талона.

"Я зараз не можу сісти за кермо своєї машини і виїхати не тільки за Кропивницький, а й за межі стоянки. Тому що у мене є протокол, а за наступний протокол – штрафмайданчик", – пояснив власник машини.

Однак, незважаючи на проблеми перевізників з СТО, в поліції стверджують, що не можуть закрити очі на відсутність техогляду.

Реклама

"Дати команду на те, щоб не штрафували, я не можу. Це не входить в мої посадові обов'язки", – заявив Антон Цюцюра, начальник патрульної поліції Кропивницького.

Близько 30 перевізників, у кожного з яких в підпорядкуванні більше десяти машин, прийшли в управління поліції, щоб поскаржитися на свої проблеми. Василь на техогляд був змушений їздити в сусідню, Дніпропетровську область. За його словами, через дефіцит СТО послуга подорожчала втричі.

"Поїхав до Дніпропетровська, 500 км, пройшов техогляд за 2800 гривень, плюс зверху 800 гривень, щоб водій там ніч не спав, довелося дати ці гроші і пройти за 15 хвилин. Це перетворює на фарс проведення техогляду, це просто видача документів", – пояснив перевізник Василь Рубан.

Дніпровські водії підтверджують – через скорочення станцій техконтроль пройти дійсно стало складніше.

"З ранку стою, ще не знаю, ще не дзвонив. Скоротили, звичайно, ось зробили одну. Ну, це, звичайно, просто ... Там було по місту багато, тепер всі сюди", – розповів водій вантажівки Сергій Рощін.

З семи сотень станцій в Україні проводити технічний огляд комерційного транспорту зараз можуть тільки 85. Кіровоградська, Чернівецька та Миколаївська області взагалі залишилися без цієї послуги.

Реклама

Сучасні станції в Кропивницькому є, а ось ліцензії на проведення контролю не діють – їх тепер потрібно отримувати через національне агентство акредитації України. А на це потрібен як мінімум рік. За словами підприємців, вони не поспішали, оскільки у них були попередні дозволи до 2020 року. Однак, як бути, якщо їх скасують, в законі не пояснили.

"Всі говорили, що закон зворотної сили не має, сертифікати будуть дійсні до 2020 року. Тому ми і не поспішали проводити сертифікацію станції", – пояснив Андрій Сергійчук, директор СТО.

На думку перевізника Василя Рубана, подібна ситуація була створена не випадково.

"Це зроблено навмисне. Тому що не може бути, що з 700 станцій, які працювали, 600 поганих", – заявив він.

Тим часом, в Міністерстві інфраструктури запевнили, що попереджали власників СТО про припинення дії попередніх ліцензій. А тому, поки станції не оформлять нових документів, працювати не будуть. Перевізникам регіонів, де не працюють СТО, радять отримувати техталони в інших містах, а тим, хто пропустив терміни – скористатися послугою пересувної лабораторії.

"Будь-яка автоколона, автобаза може, навіть може влада міста звернутися, вона виглядає як ось такий причіп, який тягне тягач. Коли вона розгортає обладнання, вона ось так приблизно виглядає, тобто, гальмівний стенд, де вони можуть проводити свою діяльність – будь ласка, можете запрошувати тих людей", – розповів заступник міністра інфраструктури України Юрій Лавренюк.

При цьому в міністерстві пообіцяли не затримувати оформлення нових ліцензій.

Нагадаємо, раніше ми писали про те, що в Україні знову хочуть повернути обов'язковий техогляд для приватних автомобілів. У тому числі і для авто на єврономерах. Такий законопроект вже підготовлений Кабміном і опублікований на сайті Мінінфраструктури для громадського обговорення. Якщо закон приймуть, то техогляди повернуться з 1 січня 2022 року і проходити їх буде потрібно раз в два роки.

Нагадаємо, техогляд приватних авто був скасований в серпні 2011 року через повальну корупцію при його проведенні.