Українські дилери почали позбавлятися від автосалонів

25 жовтня 2014, 05:07
Автотрейдери не хочуть продовжувати працювати в збиток

 Українські дилери починають продавати автосалони.

В умовах падіння авторинку , який за підсумками 9 місяці 2014 складає 53 % , автотрейдери змушені закривати автосалони . Ситуація на авторинку восени не покращилася , а спад продажів продовжує наростати. Власники опинилися перед дилемою : або продовжити працювати зі збитками , або закрити і продати автосалон , передає AUTO-Consulting.

Першими " жертвами " кризи стали автосалони старого типу , адже вони функціонували виключно з продажу нових автомобілів . Поки більш міцні позиції у 3S – центрів , завдяки наявності додаткового джерела доходів від сервісу та продажу запчастин . Але й такі пропозиції вже з'явилися на ринку автонерухомості.

Глибинні причини , які штовхають власників продавати автосалони – це занадто малі продажі авто і наявність великої конкуренції навіть в межах одного населеного пункту . Адже дилерська мережа в Україні формувалася під обсяги реалізації 662 тис . автомобілів ( показник продажів нових легкових і комерційних авто в 2008 г.). Відповідно, і число дилерів і автосалонів розраховувалося з таких показників . Крім того , навіть після спаду продажів в 2009-2012 г формування нових дилерських центрів не зупинилося . Їх продовжували будувати і освоювати все нові і нові території , в розрахунку на майбутнє зростання продажів і повернення до показників 2008 року. Треба відзначити , що до цього все і йшло , але ... 2014 сплутав усі плани.

Стрімке падіння авторинку , девальвація , військові дії , невизначеність покупців , плюс обмеження щодо банківських операцій з власними вкладами – зруйнували всі надії . Трейдерам стало зрозуміло , що збитки , які вони несуть , по конкретному об'єкту – це надовго. Монобрендові салони в невеликих містах просто не можуть вийти на рентабельність , так як продають 1-2 машини на місяць , а постійні витрати ростуть .

В імпортерських компаніях також усвідомлюють , що для збереження дилерської мережі , потрібно зменшувати число автосалонів до рівня прибутковості . Інакше можна дочекатися банкрутства і втратити всіх дилерів в регіоні. Дуже складна ситуація , в якій опинилися нові автоцентри . Вони інвестували величезні кошти в будівництво за корпоративним вимогам , але ще не встигли напрацювати базу клієнтів для сервісу . Бізнес -плани все летять , а рівень окупності зсувається на роки вперед . І добре , якщо банки лояльно підходять до проблеми.

Поки в імпортерських компаніях воліють не " різати по -живому " і дають зрозуміти "слабким" дилерам , що можливо варто спробувати продати автосалон .

Відзначимо , що на продаж виставлені і автосалони в Донецьку , де взагалі автобізнес практично зупинений . Але добре , коли є що продавати , адже як уже повідомлялося , багато автосалонів в Донбасі вже перетворили в руїни .

Змушує продавати готовий бізнес і аморфна поведінка дистриб'юторів окремих брендів в кризу. В той час , коли інші імпортери намагаються якось "грати " акціями , знижками , курсом , на ринку є оператори, від яких активності не виходить вже кілька місяців . В такому випадку дилери теж програють місцеву боротьбу за покупця , і можуть взагалі нічого не продавати місяцями . А по вищеописаних причинах піти під прапори іншого бренду вони вже не зможуть.