Черешня - сонячна ягода позитивних Раків
Україна зареєструвала ще один географічний бренд зі списку GI, озвученого ще в 2019 році. Новим продуктом з географічним зазначенням (GI) стала "Мелітопольська черешня". Про це повідомила перша заступниця мера Мелітополя Ірина Рудакова.
"У Мінекономіки рішенням від 08.09.2020 за номером заявки №2019 00006 зареєстровано географічне зазначення "Мелітопольська черешня" щодо висновку Інституту інтелектуальної власності від 08.09.2020 №587. Це відкриває нові можливості для нашого бізнесу і нові ринки збуту в країнах ЄС", – написала Рудакова на своїй сторінці в Facebook.
Нагадаємо, першим GI, зареєстрованим в Україні, стала "Гуцульська овеча бриндзя". Цей продукт виробляється на літніх високогірних пасовищах Карпат з гірського овечого молока. Зона виробництва продукту охоплює Закарпатську, Івано-Франківську та частину Чернівецької області.
Як відомо, проєкт "Географічні вказівки в Україні" фінансується ЄС. Він спрямований на розвиток системи географічної ідентифікації в рамках асоціації з Євросоюзом. Всього існує три варіанти лейблів GI (geographical indications):
- PDO (protected designation of origin) – захищена вказівка місця походження;
- PGI (protected geographical indication) – захищене географічне зазначення;
- TSG (traditional specialities guaranteed) – гарантія традиційності.
Також в 2019 році Верховна Рада України ухвалила в другому читанні і в цілому законопроєкт про вдосконалення правового захисту географічних зазначень (GI) № 1065, який зокрема забороняє використовувати назви "шампанське" і "коньяк" для напоїв, що не виробляються у Франції.
Ухвалення цього закону передбачено зобов'язаннями України в рамках євроінтеграції, а також міжнародним законодавством про захист інтелектуальної власності.
По всьому світу "шампанське", яке вироблене не в регіоні Шампань, називається просто ігристим вином, а нефранцузький "коньяк" – бренді. Також, наприклад, українські виробники сиру з 2023 роки не зможуть використовувати найменування "фета".