Україні потрібно 35 млрд доларів на "осучаснення" інфраструктури – Кубів

8 вересня 2017, 11:03
Віце-прем'єр вважає, що в пошуку засобів країні допоможуть концесійні проекти

Степан Кубів. Фото: rbc.ua

Україна на модернізацію застарілої інфраструктури необхідно понад 35 млрд доларів. Про це повідомив перший віце-прем'єр-міністр України, голова Мінекономрозвитку Степан Кубів.

"Для модернізації застарілої інфраструктури необхідно понад 35 млрд доларів", – сказав він. За словами Кубіва, для забезпечення такого фінансового ресурсу необхідний приватний капітал.

Реклама

Міністр зазначив, що одним із дієвих механізмів розвитку інфраструктури є державно-приватне партнерство. "Цей інструмент в розвинених країнах є одним з основних засобів використання фінансових інструментів", – сказав він.

Кубів уточнив, що таке партнерство дозволяє розділити ризики між державою і приватним сектором, забезпечити ефективне управління інфраструктурними проектами, використовувати досвід приватного сектора.

За словами віце-прем'єра, система чинного законодавства про концесії не працювала.

Реклама

"Переконаний, що оновлене законодавство про концесії не тільки відкриє нові можливості, але й відкриє новий ринок", – сказав він.

Кубів також нагадав, що Мінінфраструктури спільно з ЄБРР і Світовим банком готує три концесійних пілотних проекти в сфері портової інфраструктури. Зокрема, за його словами, сьогодні розробляються проекти передачі в концесію стивідорної компанії "Ольвія", Херсонського торгового порту і поромної переправи в порту Чорноморська.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

Реклама

Як повідомлялося, ще на початку 2014 року Мінінфраструктури повідомило про намір здати в концесію морський порт "Южний", однак цей процес загальмувався через недосконале українське концесійне законодавство. У листопаді 2017 року голова відомства Володимир Омелян заявив, що передача "Южного" в концесію завершиться не раніше 2019 року.

У квітні 2016 року міністерство повідомило про плани реалізувати проект з передачі портових активів в концесію на базі Спеціалізованого морського порту "Октябрськ". На думку керівництва відомства, стратегічне майно морських торговельних портів України необхідно залишити у власності держави, тоді як решта майна може бути передана в концесію або на приватизацію.