Українці все більше пересідають з авто на мотоцикли

27 травня 2014, 05:03
Попит на "двоколісних коней" виріс на третину

Українці пересідають з автомобілів на мотоцикли.

В українців не згасає інтерес до мототехніки. У квітні поточного року в країні було продано 2215 нових мотоциклів, що на 17,2% більше, ніж за аналогічний період 2013 р., свідчать дані компанії AUTO-Consulting. В цілому за перші чотири місяці реалізація мототехніки збільшилася на 32,9%, до 4910 одиниць, передає "Капітал".

У рейтингу провідних брендів на українському ринку мототехніки перші чотири позиції займає китайська продукція. У січні-квітні лідерство на ринку вдалося зберегти бренду Viper – компанія наростила продаж на 54,5%, до 1553 од. За рахунок майже шестикратного збільшення реалізації мотоциклів до 874 од. торгова марка Musstang змогла піднятися в рейтингу основних продавців з п'ятого на друге місце. На третю позицію вийшов Yiben – продажі зросли майже в три рази, до 269 од. І тільки на п'ятому місці мотоцикли з іншої країни світу – японська Honda. Єдиний український виробник – Patriot – знаходиться на 12-му місці.

Причин зростання продажів мотоциклів кілька, розповідає директор AUTO-Consulting Олег Омельницький. Основна – це незадоволений попит на них як відносно дешевий засіб пересування, вважає він. Крім того, через девальвацію гривні багато потенційних покупців автомобілів змушені були відмовитися від їх покупки на користь мотоциклів, вважає Омельницький. Основний обсяг ринку формують дешеві китайські виробники, мототехніка від яких коштує в межах 8-15 тис. грн, а найбільш бюджетний автомобіль зараз коштує від 70 тис. грн , розповідає він. За даними AUTO-Consulting, в січні-квітні 2014 р. в Україні було продано 43,89 тис. нових легкових автомобілів, що на 34,8% менше, ніж за аналогічний період минулого року (67,35 тис. од.).

На зростання популярності мотоциклів впливає фактор економії на паливі, що дорожчає, додає директор інтернет-магазину мотоциклів Микола Кондратюк. Мотоцикл в середньому використовує 2,5-3 літри палива на 100 км, що приблизно в два рази менше, ніж малолітражні автомобілі.

Разом з тим, фактор знецінення гривні також вдарив по реалізації мототехніки. Директор іншого інтернет-магазину Віктор Панчук зазначає, що в поточному році продажі мотоциклів сповільнилися із за перерахунку їх вартості з курсу 8 грн/$ до 12 грн/$, що знизив попит на цю продукцію. За даними AUTO-Consulting, в 2013 р. було продано 22,7 тис. нових мотоциклів, що більш ніж в два рази більше, ніж в 2012 р., уточнює він.

Спираючись на тенденцію перших чотирьох місяців 2014 р., можна очікувати, що за підсумками поточного року продажі мототехніки знову покажуть приріст, вважає Олег Омельницький. Віктор Панчук теж прогнозує, що в 2014 р. ринок продовжить зростання, але його показники будуть тільки трохи вище підсумків попереднього року. Позитивної динаміки вдасться домогтися у випадку проведення президентських виборів і подальшої стабілізації ситуації в країні. У цьому випадку, за словами Миколи Кондратюка, через зростання популярності мотоциклів в поточному році продажі зростуть на 50% – до 34 тис. од.