Українці зможуть політати на літаках перших осіб країни

14 листопада 2014, 09:01
Державне авіапідприємство хоче заробляти на комерційних перельотах

Літак, яким користувався Янукович в 2012 році. Фото: АП

Державіапідприємство "Україна" (ДАП "Україна") запустило в роботу комерційні рейси на літаках, задіяних перельотами вищих посадових осіб країни. Про це повідомив керівник Державного управління справами (ДУС) Сергій Березенко. На комерційній діяльності авіакомпанія планує заробити 1 млн грн на рік, пише ЛІГАБізнесІнформ.

У парку ДАП "Україна" 13 літаків, з яких використовується тільки п'ять. Зараз, за словами Березенка, на комерційних рейсах працює Ан-148, який здійснив вже більше дев'яти таких вильотів, а також вертоліт Мі-8. "І ми очікуємо – вже є відповідна постанова Кабміну – надходження ще одного Ан-148 для продовження цієї діяльності", – додав він.

Реклама

За словами власника компанії "Тревелдеск" Сергія Кадученка, за рахунок комерційного використання авіапарку ДАП "Україна" зможе залучити додаткових коштів від продажу рейсів і надати додатковий наліт / тренування екіпажів.

Замкомерційного директора авіакомпанії "Ютейр-Україна" Володимир Катерний водночас зазначає, що ДАП зможе використовувати для комерційних рейсів тільки Ан-148. "У парку ДАП "Україна" є літаки А319, Ан-148, Іл-62 Ту-134. А319 через його компонування, піде під літерні рейси (для перевезення перших осіб держави). В "сухому" залишку – Ан-148 . Решта бортів просто не рентабельні для використання в комерційних цілях на сьогоднішній день", – каже Катерний. Найбільш економічно привабливий сегмент для використання літаків типу Ан-148 – чартерні перевезення.

"У сегменті 70-80 місць. Конкурентів для Ан-148 немає, і цей літак затребуваний для разових рейсів в корпоративному сегменті ринку, – каже експерт авіаринку Євген Хайнацкий. – Проект дуже реалістичний тим більше, що на ринку не вистачає повітряних суден саме такої ємності".

Реклама

Найбільш затребуваний формат повітряних суден для разових чартерів – машини на 30-70 крісел, пояснює Кадученко. "Вони дешевші Боїнгів і Аірбасів, плюс можуть без обмежень літати в маленькі аеропорти. Тут у ДАП буде перевага, оскільки після згортання діяльності "Ютейра", ця ніша розчистилася. Крім того, вони можуть укласти контракти з туроператорами, на чартерні перевезення туристів (чартерні ланцюжки). Для масових напрямків – Туреччини або Єгипту, у них звичайно, не найкраща пропозиція, але за нішевими напрямками – Словаччина, Чорногорія, лижні тури – вони будуть конкурентні", – говорить експерт. За його словами, Ан-148 в компонуванні на 74 крісла (такий знаходиться в парку ДАП) – ідеальний варіант для перевезення спортивних команд, танцювальних колективів, бізнес груп. За словами Катерного, при правильному плануванні та ефективному використанні двох літаків Ан-148, заробляти додатково 1 млн грн цілком реально.

У сегменті разових чартерів в Україні ДАП конкуруватиме з авіакомпаніями "Ютейр", "УРГА", "ЯнЕйр" і "Дніпроавіа". "Якщо зможуть забезпечити низьку собівартість крісла і нормально працювати з замовниками, то все у них вийде, – каже Кадученко.

Як зазначає Хайнацкий, авіакомпанії потрібно практично з нуля вчиться працювати в ринкових умовах і оперативно реагувати на побажання замовника: "Якщо не буде роздуватися коло узгодження рішення з визначення вартості для замовника, якщо не завищуватиметься така вартість і не вийде що на більш ємнісних НД виходить рейс дешевший, можна сміливо сказати що цей літак отримає свою клієнтуру і приноситиме користь державі", – резюмує експерт.