Українці зможуть додати на ID-карту електронний підпис: подробиці

5 лютого 2020, 19:21
Державна міграційна служба запустила нову цифрову послугу

Міністерство внутрішніх справ і Державна міграційна служба (Держміграції) 5 лютого запустили нову послугу – додавання кваліфікованої електронного підпису (КЕП) на ID-карту. Про це повідомили в пресслужбі Міністерства цифрової трансформації.

Першим цю послугу оформив президент Володимир Зеленський.

Реклама

"Отримавши таку ID-карту, людина стає власником захищеного носія, який відповідає українському і європейському законодавству. ID-карта з КЕП надає безумовні переваги у вигляді простоти і зручності в процесі використання електронних сервісів державних органів, отримання адміністративних і банківських послуг, ведення бізнесу тощо", – сказано в повідомленні.

Строк чинності електронного підпису на ID-карті становить 10 років, але кожні два роки її потрібно продовжувати.

Послуга безплатна. Її можна отримати під час оформлення ID-карти за місцем реєстрації особи або внести КЕП на вже наявну ID-карту в будь-якому територіальному підрозділі Держміграції. Для користування електронним підписом потрібен картрідер або смартфон з NFC-рідером.

Реклама

"Оформлення КЕП і внесення її на чип ID-картки не є обов'язковим і здійснюється за бажанням. Однак у разі небажання власника ID-карти отримати таку послугу він не зможе скористатися всіма перевагами електронного підпису", – наголошується в повідомленні.

У відомстві підкреслюють, що ID-карта з КЕП є безпечною. Стороння особа не зможе скористатися підписом. Це можливо тільки за умови, якщо в руки шахрая потрапить ID-карта і PIN-код до секретного ключа.

У майбутньому планується реалізувати в мобільному застосунку "Дія" можливість ідентифікуватися за допомогою ID-карти, а також за потреби підписувати документи.

Реклама

Загалом з початку оформлення біометричних документів в Україні міграційна служба оформила понад 4,4 мільйона ID-карт.

Раніше сайт "Сьогодні" повідомляв: Мінціфри створило компанію для цифровізації всіх адмінпослуг, оскільки в уряді вважають, що через п'ять років усі держпослуги мають бути доступні українцям у смартфоні.

Нагадаємо, уряд розробив і запустив мобільний застосунок "Дія", який дасть широкі можливості водіям – від онлайн-страхування до сплати штрафів.

Також Кабмін втілив пілотний проєкт, що дає змогу українцям використовувати електронне посвідчення водія для реєстрації на внутрішні авіарейси або поїздки на поїзди всередині країни.

Новини "Сьогодні" продовжують цикл "Цифрова революція", присвячений, зокрема, онлайн-сервісам у державному секторі. Про можливості цифровізації наші кореспонденти розповідають на прикладі Естонії.