Українці зможуть дешевше літати в ЄС

12 липня 2016, 07:50
До нас зайдуть два лоукостери – перельоти можуть подешевшати майже удвічі

Українські туристи завітають в ЄС на екскурсії, якщо перестануть платити по 50 євро за візи / Фото: Олександр Яремчук

Українці зможуть дешевше літати за кордон. Це стане можливим завдяки входженню в 2016 та 2017 років роках в наше авіапростір двох лоукостерів, кажуть чиновники. При цьому один з перевізників планує базуватися в аеропортах Києва, інший – у Львові. "Сегодня" з'ясувала, чи стануть авіаквитки дешевшими для українців і як можна заощадити на перельотах.

ГРОШІ. Відновлення інтересу до українського авіаринку з боку лоукостерів можна вважати хорошим знаком, зазначають експерти, адже це означає, що ціни на перельоти можуть в цілому стати нижче хоча б на 5-10%, так як на ринку в результаті зросте конкуренція. Тобто авіакомпанії будуть активніше боротися за пасажира, а це можливо шляхом поліпшення якості послуг і формування привабливих розцінок. "У будь-якому випадку, щоб добре заощадити на авіаперельоті, варто бронювати авіаквитки за три-чотири місяці, а то й за півроку. Тоді економія на авіаперельоті може скласти навіть 30-50%. У той же час, якщо купувати переліт на тому ж лоукості лише за тиждень, вийде вартість регулярного рейсу, а то і дорожче", – зазначає президент Асоціації лідерів турбізнесу Олександр Новиковський. Економія при ранньому бронюванні можлива саме при перельотах лоукост-компаніями, уточнює експерт авіагалузі Сергій Хижняк. "Справа в тому, що лоукостер працюють за принципом динамічного ціноутворення. Тобто компанії можуть продавати квитки і за низькими, і за високими цінами. Умовно, і 20 євро, і 200 євро. Тому, щоб заощадити, потрібно бронювати квитки у лоукостерів заздалегідь. Або, як варіант, моніторити пропозиції і чекати акцій", – радить Хижняк.

Реклама

КУДИ. Експерти впевнені, що лоукостер спочатку запустять перельоти в Європу, оскільки українців цікавлять, зокрема, короткострокові екскурсійні тури в столиці ЄС. Крім того, бюджетні авіаквитки зацікавлять наших заробітчан. "Напрямки з Києва та Львова в Німеччину, Іспанію, Італію привабливі для перевізників тому, що в цих країнах працює багато наших заробітчан. І якщо німецький напрямок якось працює, то перельоти з півдня Європи в Україні нормально не представлені", – роз'яснює Хижняк. У разі ж комерційної доцільності в майбутньому лоукостер зможуть також налагодити польоти з України в країни Кавказу та Центральної Азії. А ось прямі далекомагістральні рейси в Азію, Африку, на південний схід на зразок перельотів в Південну Корею або Таїланд навряд чи реальні в найближчій перспективі через те, що ці завдання зараз виконують хаби в Німеччині або Туреччині.

ВІЗИ. В цілому ж експерти вважають, що для відновлення нормального пасажиропотоку треба вирішити дві проблеми: домогтися скасування візового режиму з ЄС і поліпшити платоспроможність українців. Саме в таких умовах лоукостери стануть активніше працювати з нашою країною. "Зараз вартість віз на двох плюс послуги візового центру обходяться в 120 євро. Якщо будуть ліквідовані ці витрати, українці будуть з більшою охотою літати в Європу", – вважає Новиковський. А Хижняк наводить як приклад історію взаємин України з Ізраїлем, коли скасування віз в рази збільшила обопільний пасажиропотік: "У 2015-му на лоукост доводилося 12% всіх міжнародних рейсів з України і в Україну. А на піку, в 2012-2013 роках, цей показник досягав 17-18%. Як бачимо, Україні є куди рости".