Українці продовжують платити за світло старим постачальникам

1 квітня 2019, 22:18
Повернути свої гроші непросто, подекуди в регіонах люди стоять у чергах, щоб написати заяву

Українці продовжують платити за світло старим постачальникам. Тільки в Києві за лютий споживачі помилково перевели майже 30 млн гривень. Повернути свої гроші непросто. Подекуди в регіонах люди стоять у чергах, щоб написати заяву.

У січні в Києві більше 200 тисяч осіб заплатили за світло старому постачальнику. Компанія "ДТЕК Київські електромережі" автоматично перевела гроші на рахунки нового постачальника. Однак помилкові платежі не припинилися.

Реклама

"Клієнти продовжують за інерцією оплачувати на старі реквізити. Ми, звичайно ж, йдемо назустріч клієнтам. І так само як ми зробили в лютому, всі помилкові оплати січня ми вже повернули клієнтам, аналогічно всі помилкові оплати за лютий – це 28 млн гривень – ми повернемо клієнтам максимум до середини квітня ", – говорить Лариса Мачулянська, керівник департаменту обслуговування клієнтів компанії ДТЕК Київські електромережі.

Киянам, як і жителям Донецької та Дніпропетровської областей пощастило – кошти повернуться автоматично. Енергетики не вимагають ніяких заяв або звернень в компанію. Однак в інших регіонах людям треба писати заяви на повернення грошей і доводити новому постачальнику: рахунок оплачений, але помилково, кошти пішли не туди.

Частина українських обленерго мають борги перед Енергоринком. Тому для них в банку створені спеціальні рахунки. Коли люди оплачують електроенергію за старими реквізитами, кошти йдуть на спецрахунок у банк. Доступу до них обленерго не мають. Тому компаніям доводиться повертати гроші зі свого гаманця. У Запорізькій області енергетики не повертали гроші абонентам, поки не віддали зарплату своїм працівникам.

"У нас ще до середини лютого була заборгованість по заробітній платі, і поки ця заборгованість не була погашена, Запоріжжяобленерго юридично не мала права направляти кошти на якісь ще статті витрат, крім усунення та попередження аварійних ситуацій", – говорить Зореслава Цупренко, спікер Публічного акціонерного товариства "Запоріжжяобленерго".

Обленерго віддало зарплату своїм працівникам і тільки тоді почало повертати гроші абонентам.

Реклама

З 1 січня в результаті реформи енергоринку з'явилися нові постачальники електроенергії. Тепер всім українцям послуги надають дві компанії: перша Оператор системи розподілу, яка обслуговує лічильники і електромережі, друга поставляє електроенергію. Вона ж і виставляє рахунки за послуги обох компаній.

Щоб не помилитися, платити варто або через особистий кабінет на сайті постачальника, або за реквізитами в нових платіжках.

Експерти прогнозують, вже через місяць з'явиться механізм повернення платежів, сплачених за старими рахунками.

Реклама

Раніше сайт "Сегодня" поспілкувався з юристами і дізнався, коли можуть забрати житло за неоплачену комуналку, чи можна цього уникнути, і як відбувається процедура конфіскації майна.

Детальніше про зростання сум у платіжках за "комуналку" читайте на сайті "Сегодня" в матеріалі "Нові тарифи: скільки тепер заплатимо за тепло і гарячий душ".