Українці купують "кота в мішку" замість продуктів: експерт розповів про проблеми з маркуванням

4 березня 2018, 04:16
Люди скаржаться на дрібний шрифт і звикли не звертати уваги на текст з упаковки

Українці не знаю, що купують. Максимально інформувати споживача про зміст упаковки – чи не головний обов'язок виробника. Цей європейський стандарт давно працює і в Україні. Журналісти "Сегодня" дізнавалися, чи дійсно маркування свідчить про якість товару і чи всі покупці здатні пояснити складні комбінації з букв і цифр.

Українські споживачі зазвичай дивляться на назву товару і термін придатності. Але і це не в пріоритеті – головною залишається ціна.

Виявляється, багато хто взагалі не знає, що таке маркування. А хто знає – не вірить тому, що написано на етикетці. Адже недобросовісних виробників повно. Наприклад, часто не вказується повний склад продукту. Є люди з діабетом, а виробники можуть не написати, скільки цукру міститься в товарі. Крім того, покупці скаржаться, що на упаковці зазвичай використовується дуже дрібний шрифт.

Британець Тоні Віл живе в Україні вісім років. Він керує проектом ЄС, який повинен поліпшити контроль безпеки харчових продуктів. Віл порівняв маркування товарів, привезених з Європи, і вироблених в Україні. Експерта дивує, що відсутність ГМО тутешні виробники іноді використовують мало не як головну ознаку якості продукції
.

"Это украинская каша. Здесь указано, что продукт без ГМО. В Европе все иначе. Там отметка "ГМО" стоит только на тех товарах, где есть модифицированные организмы", – рассказывает Тони Вил.

Зате про вміст у продукті , наприклад , глютену виробники не попереджають . Хоча у багатьох на нього алергія – раніше " Сегодня" писав про те, що таке глютен і чим він небезпечний
На обгортках європейських товарів інформація про зміст глютену вказується тим же розміром шрифту , що і назва . Експерт пояснює – формат маркування для всіх товарів в ЄС однаковий .

"В Европейском Союзе есть общий формат информации о товаре, которому следуют все страны. Давать полную информацию о товарах – это правовое требование в законодательстве. В Украине такого закона нет", – рассказывает Тони Вил.

Саме безкарність дає " зелене світло " нечесним підприємцям . Експерт сподівається , що його проект , розрахований на 5 років , дасть результат – українські споживачі почнуть цікавитися тим , що в упаковці , а виробники візьмуть досвід європейців і почнуть писати правду .

Нагадаємо , раніше експерти радили українцямне соромитися повертати неякісний товар і не " балувати " недобросовісних продавців та виробників відсутністю скарг .