Українці перестають купувати нові авто – продажі за минулий рік скоротилися в 2,2 рази

5 січня 2015, 14:46
Операторам ринку потрібно бути готовим до чергового антирекорду продажів і зміщувати центр ваги формування доходів в область сервісу, відзначають в "Укравтопромі"

Ринок авто падає. Фото: Автоцентр

Український ринок нових легкових авто в Україні в 2014 році склав 97,02 тис. Од., Що в 2,2 рази менше, ніж у 2013 році (213,3 тис. Од.). Про це повідомляє асоціація "Укравтопром".

"Таким чином, як і прогнозувалося раніше, рівень реалізованого платоспроможного попиту на нові автомобілі в минулому році виявився найменшим з 2002 року", – наголошується в повідомленні на сайті асоціації.

Реклама

За її даними, найбільш затребуваною автомобільної маркою 2014 на українському ринку була Toyota, первинні реєстрації яких склали 10,296 тис. (у тому числі за рахунок поставок автомобілів МВС за "кіотські" кошти – ред.), що, однак, на 33% менше , ніж роком раніше.

Другий за популярністю автомарку серед українців була китайська GEELY – 9,365 тис. од., з яких більше 7 тис. зібрані в Україні (на Кременчуцькому автозаводі, який припинив роботу за рішенням власників – ред.). Падіння продажів цих авто до 2013 року склало 43%.

Третя позиція – у ЗАЗу з продажами 7,908 тис. авто (на 55% менше) та часткою 8%.

Реклама

"Варто зазначити, що за минулий рік на внутрішньому ринку було продано 27,6 тис. нових легкових автомобілів, вироблених або зібраних в Україні, що склало всього 28% від всіх продажів у цьому сегменті", – підкреслюється в повідомленні.

За даними "Укравтопрому" за останній місяць року в Україні продано 7,629 тис. авто – на 12% більше, ніж у листопаді, але на 55% менше, ніж у грудні-2013.

В кінці минулого року асоціація також повідомляла, що за її попередніми прогнозами, продажі комерційних автомобілів в 2014 році скоротилися більш ніж удвічі в порівнянні з "депресивним" 2013 роком – до 7 тис. од., а продажі автобусів також впали майже вдвічі до 2013 року, коли було продано 3,179 тис. од.

Реклама

"Цей важкий для всіх рік почався з чергових змін правил роботи на авторинку. І якщо до планової лібералізації ставок спецмита на імпорт легкових авто оператори ринку готувалися заздалегідь, то явно популістське й економічно необґрунтоване рішення про скасування екологічного податку та акцизу на переобладнання автомобілів було сюрпризом, який вплинув на виробничі плани вітчизняних заводів і структуру первинного ринку", – наголошується в повідомленні

На думку автовиробників, ця ситуація заклала фундамент до формування тренда з витіснення продукції українських заводів з первинного ринку імпортною продукцією, в т.ч. колишньої в експлуатації, а найбільш яскраво це проявилося в сегменті комерційних автомобілів, де "беушний" імпорт наростив ринкову частку з 54% у січні до 92% у листопаді.

"Природно, ніхто з операторів ринку не був готовий до тих викликів, які з'явилися в результаті анексії Криму, війни на Донбасі і стрімкої девальвації гривні", відзначають в "Укравтопромі"

За оцінкою асоціації, ці події зменшили споживчу активність до рівня, який був на початку століття, але тільки з тією різницею, що в перші роки вона росла, а зараз демонструє негативну динаміку у всіх сегментах ринку нових автотранспортних засобів.

"Анонсовані фіскальна політика держави і нові хвилі мобілізації при збереженні високого ступеня загрози відновлення активних бойових дій на сході країни навряд чи поліпшать споживчі настрої українців в наступному році. Тому, швидше за все, операторам ринку потрібно бути готовим до чергового антирекорду продажів і зміщувати центр ваги формування доходів в область сервісу", – вважають в "Укравтопромі".