Українці перейшли на покупки в мережі: як виріс середній чек

27 травня 2016, 08:21
Онлайн-замовлення виросли на 39%. Експерти: це втеча від кризи

/ Фото: Вiталiй Лазебник

Незважаючи на кризу, в Україні зростає середній чек на покупки в інтернеті. Згідно з дослідженням компанії EVO, спеціально підготовленого для "Сегодня", за останні два роки сума одного замовлення зросла на 39%. Тобто, якщо в 2014-му середній чек онлайн-шопінгу становив 550 грн, то вже в цьому році він досяг 900 грн (див. інфографіку). "Сегодня" розібралася, що саме українці купують в мережі і чому зростає середня сума замовлення.

ЧОМУ. Як зазначають аналітики, онлайн-покупки залучають українців не випадково, адже шопінг тут дешевший, ніж у звичайних магазинах. Крім того, середній чек в інтернет-магазинах зростає повільніше, ніж інфляція. "В минулому році споживчі товари подорожчали на 43% в порівнянні з 2014. У той же час середня сума онлайн-покупок виросла на 16%. Такі тенденції впливають і на поступове зростання товарообігу в мережі", – зазначає директор з маркетингу EVO Олексій Філановський.

Реклама

Самі українці підтверджують, що під час кризи почали активніше "шерстити" простори інтернету, причому ця мода торкнулася не тільки молодь, а й старше покоління. "Нещодавно потрапила в невелику ДТП і довелося купувати нове дзеркало для авто. На авторинку не змогла знайти потрібну модель. Довелося шукати потрібний товар в інтернеті. Замовляли і в Житомирі, і в Одесі. Тільки на п'ятий раз прийшла та модель дзеркала, яку шукала, – розповідає нам 70-річна киянка Марія Онищенко. – Я часто замовляю в інтернеті садові прилади, техніку. Це зручно, тому що навіть якщо заплатила за товар і він не підійшов, то завжди протягом двох тижнів можу його повернути. Але, щоб не було обману з боку продавців, потрібно перевіряти репутацію магазинів за відгуками". А 40-річний Євген Сидоренко з Миколаєва пояснює, що в інтернеті його батьки купують масу товарів – від добрив до одягу: "Вони роблять хитро: спочатку шукають потрібну в магазині або на ринку, а потім шукають аналоги в інтернеті. Таким чином, вони економлять мінімум 30-50%".

У ФАВОРІ. Українців в інтернеті активно цікавлять продукти і напої, дорослий і дитячий одяг, товари для будинку, електроніка, книги, подарунки, матеріали для ремонту, сільгоспобладнання, авто- і мототехніка і ін. Причому для наших покупців як і раніше актуальні і товари саме українського виробництва: сумки, прикраси, пояси, блузи або футболки. Що цікаво, попит на український хендмейд настільки високий, що, за оцінками аналітиків EVO, кожна четверта покупка – українського виробництва. Експерти пояснюють високу затребуваність нашого хендмейду умінням виробників швидко адаптуватися до смаків і потреб аудиторії.

Реклама

Експерти вважають, що перехід на цифровий шопінг є хорошою антикризовою стратегією. "В інтернеті дійсно можна купити товари дешевше десь на 20-30% – за рахунок відсутності, як в класичному ритейлі, оренди приміщень, зарплат продавцям, комунальних рахунків. І потрібно враховувати жорстоку конкуренцію між інтернет-магазинами. В Україні цей напрям розвиватиметься і далі за рахунок розробки мобільних і планшетних додатків, а також 3D-примірочних", – зазначив керівник секретаріату Ради підприємців при Кабміні Андрій Забловський.