Українці відмовляються від кафе на користь доставки їжі додому: хто і як економить

21 квітня 2018, 07:00
Народ також став менше відвідувати бари і нічні клуби, купувати вуличну їжу

/ Фото: Олександр Яремчук

Працюючі українці економлять на обідах : все менше ходять в кафе , вважаючи за краще піцу в складчину або бутерброди з дому . А взагалі , тенденції колишні : молоді з їх ритмом життя частіше перекушують в фастфудах , а старше покоління вважає за краще готувати на своїх кухнях . Такі висновки можна зробити з досліджень , оприлюднених Київським міжнародним інститутом соціології .

Стіл і меню

Як видно з результатів опитування , регулярно харчується поза домом кожен третій українець . При цьому серед людей молодше 30 років таких 55 % , в групі 30-39 -річних – 45 % , в групі 40-49 -річних – 33 % , далі їх число різко знижується . Серед 70 -річних таких уже всього 1 % чоловіків і 2 % жінок . Хоча в більш молодому віці не люблять готувати саме представники сильної статі . Серед 18-29 -річних таких дві третини чоловіків і половина дівчат , серед тих , кому між 30 і 40 – 56 % чоловіків і 34 % жінок . Нарешті перед пенсією не переходять на домашню їжу всього 21 % чоловіків і 17 % жінок .

Реклама

На думку співробітниці КМІС Наталії Харченко , такі тенденції пов'язані з тим , що темпи сучасного життя змушують людей делегувати приготування їжі професіоналам . Як правило , прийом купленої їжі доводиться на обідній час , приблизно чверть людей звикли вечеряти в ресторані , в тому числі в ресторанах самообслуговування , де ціни більш демократичні , а також у фастфудах .

На сніданок в кафешку ходять тільки 4 % респондентів . На кількість клієнтів закладів громадського харчування впливає місце їх проживання . Так , в селах і невеликих містечках з населенням до 20 тис . осіб послугами кафе і столових користуються відповідно 20 % і 29 % опитаних , а в середніх і великих містах – в 1,5-2 рази більше .

Тенденції

Реклама

Як видно з інфографіки , за рік українці стали набагато менше ходити в кафе і кондитерські . Якщо в 2017 році ці заклади були популярні у 82 % респондентів , то в 2018 – му – лише у 56 % . Менш популярні зараз фастфуди і вулична їжа , майже вдвічі скоротилося число тих , хто купує обіди на роботі або за місцем навчання . Ресторани та відділи кулінарії в маркетах зберегли свої позиції . А піцу замовляють більше , в тому числі додому.

"Я раньше обедала в нашем буфете, вечером раз-два в неделю ходила в кафе-мороженое с подругами, – рассказала нам менеджер столичной фирмы Марина Дорофеева. – В этом году обеды подорожали, а порции стали меньше, поэтому многие от них отказались. Беру из дома бутерброды, либо заказываем в складчину на обед пиццу, иногда фастфуд. Получается выгоднее".

Психолог Лілія Вороніна каже , що головна причина відмови від послуг кафе – економія .

"Зарплаты у нас повышаются неравномерно, у большинства офисных работников, которые являются главными клиентами общепита, они с прошлого года мало изменились, а цены выросли, поэтому люди начали считать деньги: не хотят платить, образно говоря, за чашку чая, столько же, как за целую пачку этого напитка, который можно заварить самому, – анализирует Воронина. – Тенденция подтверждается и тем, что люди за год не отказались от недорогой кулинарии. В то же время не уменьшилось количество посетителей ресторанов, куда ходят обедать люди с доходами выше средних. Пицца – сейчас самый сытный, недорогой и "модный" в офисах продукт из готовых, поэтому спрос на нее растет".

Дієтологи

Фахівці зі здорового харчування не радять постійно є покупну їжу . За словами дієтолога Бориса Скачка , господарі точок громадського харчування намагаються економити на собівартості страв , тому використовують рослинні жири та інші дешеві компоненти , а також смакові добавки .

"Это может быть вкусным, но вызывает ожирение, сбои в работе печени, заболевания системы пищеварения", – говорит эксперт.