Українці масово економлять і бояться робити великі покупки

3 серпня 2015, 11:12
Споживча довіра в країні трохи зросла, але ситуація залишається складною

Третини громадян не вистачає грошей ні на що, крім основних витрат

Індекс споживчої довіри в Україні показав зростання на 7 пунктів за підсумками 2-го кварталу 2015 року. Такі результати дослідження глобальної споживчої довіри Nielsen (The Nielsen Global Consumer Confidence and Spending Intentions Survey).

Досягнувши в першому кварталі цього року найнижчої позначки в 41 пункт, у другому кварталі індекс виріс до 48 пунктів.

Реклама

Тепер Україна вже не є країною з найбільшими песимістичними купівельними настроями в світі.

Для порівняння, в Європі споживча довіра продовжила рости – індекс піднявся на два пункти до 79, що стало найвищим показником з 2010 року.

В цілому, в Україні всі три ключові показники, на основі яких розраховується індекс, показали позитивну динаміку. У порівнянні з попереднім кварталом менше українців негативно оцінюють свої фінансові та робочі перспективи, але показники все ще нижче, ніж рік тому. Усе ще значна частина респондентів вважає, що зараз не найкращий час для покупки речей.

Економія у всьому

Реклама

Все більше українців планує заощаджувати на покупці одягу (64%), намагатимуться економити на газі та електроенергії (58%), скоротять витрати на відпустку (50%), а також значно більший відсоток людей (54%) готові переключатися на більш дешеві продовольчі бренди (в порівнянні з попередньою кризою 2009 року, коли ця цифра становила всього 29%).

28% респондентів заявляють, що у них не залишається вільних коштів після покупки товарів першої необхідності – це менше, ніж у 1 кварталі 2015 року, коли число таких людей становило 33%. У порівнянні з попереднім кварталом більше українців планує витрачати гроші на відпустку і свята (26% – зростання на 3%), новий одяг (24% – зростання на 2%) і робити заощадження (24% – зростання на 4%).

Реклама

Що турбує

Починаючи з 2014 року, основними причинами занепокоєння українців є війна (56%) і економічна ситуація в країні (26%), підвищення цін на комунальні послуги (25%) і споживчі товари (19%). Для порівняння, в Європі основними причинами занепокоєння людей за останні півроку стали стан ринку праці (22%), стан економіки (20%), здоров'я (19%) і підвищення цін на комунальні послуги (17%).

Нагадаємо, комунальні послуги в Україні різко подорожчали з квітня, але повною мірою підвищення тарифів люди відчують лише з початком опалювального сезону 2015-16 рр. Крім того, у вересні країну чекає нове зростання цін на електроенергію.