Українці до Нового року скуповують імпортний алкоголь

29 грудня 2016, 08:16
Вітчизняна випивка сильно подорожчала, тому люди віддають перевагу якіснішим продуктам

Імпортне шампанське стали брати частіше. Всі фото: Pixabay

2016 року в Україні істотно підвищилися ціни на алкогольні напої. Проте, люди активно скуповують алкоголь до новорічного столу. Тільки тепер все частіше віддають перевагу імпортному товару, пише UBR.

Як повідомив директор Української Асоціації постачальників торговельних мереж Олексій Дорошенко, зараз українські компанії за рахунок збільшення акцизів і мінімальної роздрібної ціни алкогольних напоїв, втрачають частку офіційного ринку алкоголю.

Реклама

"За нашими підрахунками, приблизно 85% ринку міцного алкоголю, насамперед, горілки, знаходиться в тіні", – повідомив експерт.

При цьому імпорт не дуже додав у ціні. За словами Дорошенка, в передноворічний період торговці можуть пожертвувати частиною своєї маржі, щоб стимулювати продажі.

За оцінками голови асоціації "Укргорілка" Володимира Остапюка, тіньовий ринок горілки 2017 року може зрости до 65% проти 50% 2016 року. За його словами, асоціація розчарована рішенням Верховної Ради підвищити акцизи на міцний алкоголь на 20%, адже спочатку в парламенті обговорювалося зростання лише на 12% (на рівень інфляції).

Реклама

Нагадаємо, що Рада підняла акцизи 2017 року на пиво на 12% – до 2,78 грн/л, на лікеро-горілчані вироби – на 20%, до 126,96 грн/л 100% спирту. Акцизна ставка на сухі вина зберігається на рівні 0,01 грн/л, а на кріплені вина і вермути підвищується на 12% – до 8,02 грн/л, ігристі вина – також на 12%, до 11,65 грн/л.

Крім того, в грудні зросли мінімальні ціни на алкогольну продукцію. Так, легальна півлітрова пляшка горілки тепер коштує мінімум 69,8 грн. А пляшка сухого виноградного вина 0,7 л – 33 грн, шампанського – 69,9 грн/пл. Коньяк виріс в ціні на 24-27%, а віскі, ром і джин – на 37-63%, вина подорожчали на 22,2-55,6%.

За два роки продажі горілки скоротилися більш ніж на 40%.

Регулярне підвищення ціни призвело до спаду споживання і виробництва вітчизняного продукту. За даними Держстату, виробництво горілки за 10 місяців 2016 року знизилося порівняно з аналогічним періодом 2015 року на 11,4% (до 12,9 млн декалітрів), а виробництво коньяку та бренді – на 10% (до 2 млн декалітрів).

Реклама

Як зазначають в компанії Pro-Consulting, за період з 2013 по 2015 роки продажу горілки в торгових мережах в натуральному вираженні скоротилися більш ніж на 40%: з 17,65 млн дал до 10,4 млн дал.

Обсяг виробництва лікерів та інших спиртних напоїв в Україні в січні-жовтні скоротився на 38,5% порівняно з аналогічним періодом минулого року і становив 4,3 млн дал.

"Протягом року маржа на імпортний алкоголь становить приблизно 200-300%, тому компанії можуть дати знижку в 30% від кінцевої ціни під новорічні свята і істотно наростити продажі. Тому що алкоголь українці все одно активно п'ють", – зазначив Олексій Дорошенко.

За словами головного сомельє, PR менеджера компанії "Винфорт" Ігоря Терьохіна, лідером продажів в компанії є віскі Jim Beam.

"Акційне зниження оптової ціни на 30% (з 395 грн до 265 грн за 0,7 л) в мережі наших магазинів дало істотний приріст продажів. Якщо протягом року реалізація якогось виду продукції росла на 10-15%, то під новий рік за рахунок акцій ми збільшуємо продажі в десятки разів", – сказав він.

Покупці готові переплатити 100 грн і купити за акцією імпортний ром, віскі або коньяк замість вітчизняного продукту.

"При загальній рентабельності торгівлі в 30-40%, алкоголь можна продавати з рентабельністю 200-400%. Тому вони задовольняються 250% і можуть запропонувати ціну нижче, ніж в середньому по ринку, значно збільшуючи продажі. Тому український алкоголь і далі втрачатиме частку ринку, оскільки до 2024 року ми повинні підняти свої акцизи до рівня європейських", – резюмував експерт.

Брют замість напівсолодкого

У тіні перебуває і частина вітчизняного виноробства, оскільки ліцензії на торгівлю для дрібних виноробів були скасовані відносно недавно.

Однак фахівці зазначають, що українці поступово переходять з напівсолодкого вина на сухе, яке за визначенням якісніше. За словами Олексія Дорошенка, це не в останню чергу пов'язано з тим, що українські туристи і заробітчани, подорожуючи по світу, привчаються до хорошого вина.

Всі винороби констатують, що попит на сухі тихі вина і брют (для ігристого) зростає. Тому вони постійно розширюють свою лінійку сухих вин. І навіть офіційна статистика фіксує, що з усіх алкогольних напоїв тільки вина зберігають колишні обсяги реалізації на тлі загального падіння.

В "Винфорт" зазначають, що споживачі повільно, але впевнено нарощують обсяги закупівель. При цьому зростання цін на алкоголь (в тому числі мінімальних роздрібних цін) вирівняв ринок. Зокрема, українці стали більше купувати якісного шампанського, оскільки різні дешевші варіанти напою типу "Радянський" наблизилися до нього за ціною.

Якщо раніше споживач брав товар по 49,90 грн., то при індикативній ціні 69,90 грн за пляшку він робить вибір на користь якіснішого, преміальнішого напою. Імпортне ігристе вино вартістю в 200-250 грн за пляшку теж добре продається. Але вино, яке офіційно можна називати шампанським, можуть дозволити собі тільки дуже заможні люди, оскільки його ціна на порядок вище, ніж у вітчизняного продукту.

"Під Новий рік реалізується приблизно 80-90% всього шампанського в Україні. Другий активний період продажів – літній сезон. Але влітку обсяги продажів незрівнянно малі порівняно із зимовими святами", – говорить Ігор Терьохін.

За його словами, в останні роки істотно змінилися переваги споживачів шампанського. Ще 5-6 років тому до 90% продажів припадало на напівсолодке і солодке шампанське, а частка брюту не перевищувала 5%. Тепер вона досягла 15%, а продажі напівсолодкого напою скоротилися до 45-50%.

За такими винами також зростає продаж імпортного товару, який став конкурентоспроможний за ціною з вітчизняним продуктом. Ці ж тенденції експерти прогнозують і на наступний рік.