Україна відразу у вісім разів збільшила транзит палива

11 грудня 2017, 11:05
Основні транзитні поставки в листопаді припали на мазут

/ Фото: Олександр Яремчук

У листопаді 2017 року транзит нафтопродуктів (без урахування ЗВГ) через територію України становив 79 тис. тонн, що у вісім разів вище показника листопада минулого року – 9,7 тис. тонн. Про це свідчать дані дослідження, проведеного Консалтинговою групою "А-95".

За одинадцять місяців 2017 року транзит нафтопродуктів через Україну становив 510 тис. тонн, тобто зріс на 57%.

Реклама

Основні транзитні поставки в листопаді припали на мазут, транзит якого становив 70,3 тис. тонн. Весь ресурс пройшов транзитом через Одеський порт з Білорусі до Сербії.

У листопаді транзит дизельного палива через Україну становив всього 5,8 тис. тонн, що на 41% вище від показника листопада 2016 року. З цього обсягу 3,4 тис. тонн було транзитувати з Білорусі до Молдови і 1,9 тис. тонн – з Литви до Молдови.

Транзит бензинів за листопад становив 3 тис. тонн: 2,2 тис. тонн – з Білорусі до Молдови; 0,4 тис. тонн – з Литви до Молдови; 0,3 тис. тонн – з Молдови до Узбекистану.

Реклама

У січні-жовтні імпорт нафтопродуктів, включаючи масла і паливні компоненти, через морські порти України збільшився порівняно з січнем-жовтнем 2016 року на 12% – до 656,4 тис. тонн.

Нагадаємо, раніше експерт зазначав, що вартість палива в Україні поки досягли максимуму, і АЗС поки бояться підвищувати ціни на бензин. Однак за останній місяць в Україні подорожчання бензину і ДП в роздробі становило близько 5% – А-95 коштує близько 30 грн за літр, і згідно з прогнозами експертів, тенденція до зростання цін на паливо може зберегтися до кінця року.

При цьому оператори АЗС назвали причини зростання цін на бензин:

Реклама
  • зростання котирувань на нафту і нафтопродукти на європейських ринках;
  • зростання курсу іноземних валют;
  • скорочення обсягів поставок бензину і дизельного палива з Білорусі через планову зупинку виробничих нафтопереробних заводів, в зв'язку з чим значна кількість оптових трейдерів, представлених на українському ринку, були змушені шукати альтернативні джерела поставок ресурсу, зокрема в країнах Європи, з порівняно вищими цінами;
  • збільшення термінів відвантаження нафтопродуктів і відсутність залізничних цистерн для перевезення бензину і дизельного палива;
  • збільшення експлуатаційних/виробничих витрат на утримання АЗС.