Україна знизить мита на ввезення старих іномарок з ЄС

7 серпня 2014, 17:35
Сильного напливу б / у-авто не буде, говорять учасники ринку

Мита на іномарки з Європи знизяться до нуля, але будуть квоти. Фото: news.nado.ua

Підписана Україною наприкінці червня Угода про асоціацію з ЄС передбачає зниження ввізного мита на автомобілі європейського виробництва з нинішніх 10 % до нуля протягом десяти років. Причому нарівні з новими авто щорічне зменшення ставки на 1 % пункт поширюється і на старі машини – але тільки на ті з них , які будуть ввозити фірми зі статусом суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності, пише "Дело".

З урахуванням нинішнього рівня попиту на українському ринку додатковий приплив старих іномарок призведе до ще більшого падіння продажів на нові автомобілі. Причому з оглядкою на низьку купівельну спроможність більшості українців в умовах кризи найбільш привабливими виглядають машини ціновій категорії до $ 10 тисяч.

На думку голови Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів Олега Назаренко , це вдарить в першу чергу по вітчизняних автозаводам . " Старі іномарки вартістю до $ 10 тисяч – зовсім не конкуренти новим машинам , у яких вищий цінова ніша й інші покупці . Швидше , вони могли б відбирати покупців у продавців українських автомобілів" , – пояснює Назаренко.

Однак вірогідність значного збільшення імпорту старих іномарок європейського виробництва практично нульова. Протягом 15 років після ратифікації Угоди буде діяти квота на постачання європейських автомобілів , яка дорівнює 45 тис. авто на рік. Вона покликана захистити вітчизняний автопром. При її перевищенні Україна має право з наступного року ввести додаткове мито , максимальний розмір якої компенсує зниження ставки основного мита . А це зводить нанівець економічну вигоду від імпорту іномарок виробництва ЄС. Чи усвідомлюють це і самі імпортери , які може і були б раді збільшити оборот за рахунок старих іномарок , але тільки не на шкоду продажам нових авто.

Як заявляє генеральний директор " Пежо Сітроен Україна " Лоїк Сібрак , в найближчій перспективі компанія не розглядає можливість імпорту в Україну вживаних легкових автомобілів європейського виробництва. Такої ж думки дотримується і керівник відділу маркетингу компанії "Ніссан Мотор Україна " Євгенія Шафран : "Ми не бачимо доцільності в імпорті старих автомобілів " .

Головним стримуючим фактором імпорту старих іномарок були і залишаються високі ставки акцизу та збору при першій реєстрації в Україні . Він залежить не тільки від об'єму двигуна , а й від віку автомобіля . Так , для машин до 8 років базова ставка збору подвоюється , а для старіших збільшується в десять разів.

Як відомо , 27 червня Україна підписала економічну частину Угоди про асоціацію з ЄС. Після ратифікації та імплементації документа буде створена зона вільної торгівлі з європейськими країнами.