Указ Зеленського про якість доріг: експерт розповіла, що має змінитися

11 листопада 2019, 09:42
У FIDIC вказали Україні на проблеми з виконанням дорожніх законів

У липні президент України Володимир Зеленський підписав указ про поліпшення якості доріг. Згідно з цим документом, замовники мусять залучати через конкурси незалежного інженера-консультанта у сфері дорожнього будівництва (FIDIC) на етапах закупівель, проведення робіт, гарантійного обслуговування і ремонту автомобільних доріг.

До того ж в Україні вже існує держпідприємство "Дорожній контроль якості". Яка роль незалежних інженерів-консультантів FIDIC, сайту "Сьогодні" розповіла офіційна представниця цієї організації в Україні Яна Щигурова.

Реклама

"Дорконтрольякості" мусить займатися моніторингом та інспекційними виїздами. У них не прописана функція технічного нагляду за будівництвом. Це роблять інженери технічного нагляду – це можуть бути фізособи-підприємці (ФОП), юридичні компанії, але не державна структура. Але 2017-го року вийшло положення "Укравтодору" і з’ясувалося, що під час виконання інспекторського контролю і моніторингу "Дорконстрольякості" укладає прямі договори з замовниками та здійснює технічний контроль. Отже, вони самі ведуть технагляд, і самі себе перевіряють на предмет якісного ведення технагляду", – зазначила Щигурова.

Вона підкреслила, що в Угоді про закупівлі ЄС чітко прописано: інженерні послуги мусять здійснюватися недержавними підприємствами і на основі конкурсу. І за українськими законами про архітектурну діяльність цим мають займатися недержавні компанії. Втім, ліквідувати "Дорконтрольякості" водночас непотрібно, вважає експерт.

"Вивести з-під ведення"Укравтодору" і передати Міністерству інфраструктури. Тому що інспекторська служба потрібна. Держава як замовник має моніторити ситуацію, дана функція прописана в законі. Єдине, його треба виконувати. Сам закон гідний", – вважає Щигурова.

Читайте також:

У цьому, на її думку, і має допомогти указ Зеленського.

Реклама

"Думаю, він зобов'язаний все змінити. Не всі чиновники хочуть виконувати цей указ. FIDIC згадується в дужках, тобто йдеться не про запровадження платформ федерації. Тут, напевно, зазначено взяти за основу модель системи FIDIC, більше того, цій системі довіряють все великі інвестори. Міжнародні фінансові організації довіряють саме цій системі – вона захищає їхні гроші, замовник отримує хороший об'єкт, всі задоволені. Нашій державі теж треба навчитися працювати в плюс, а не мінус. Цей указ правильний, тому що діючу систему треба міняти. У нас великі проблеми з виконавцями, які мусять виконати указ – у когось не вистачає знань, хтось вже підсів на голку монополій. І якщо запитати українські компанії, які працювали з міжнародного контракту як підрядники, як субпідрядники – всі скажуть, що пза FIDIC працювати дуже комфортно", – говорить експерт.

Детальніше читайте на сайті "Сьогодні" – "Контроль якості доріг у нас практично відсутній": інтерв'ю з представником FIDIC в Україні

Раніше новини "Сьогодні" також розповідали, що Україна може будувати дороги з золошлаків, що залишаються після генерації електроенергії.