Вугілля з ПАР до України везуть довгим, але найбезпечнішим шляхом: карта

11 серпня 2017, 10:18
Біля східного узбережжя Африки орудують сомалійські пірати, а капітани не погоджуються виходити до цього району без додаткових гарантій

Прохід через Суец дорого коштує

Поставляти вугілля з ПАР до України за довгим маршрутом безпечніше і дешевше, ніж за маршрутом уздовж східної частини Африки. Про це заявив директор з логістики ДТЕК Енерго Орест Логунов.

"Чому імпортний антрацит йде до України довгим шляхом? Розкрию секрет – так безпечніше і дешевше. Поглянувши на карту можна зробити висновок, що шлях вугілля по східній частині Африки коротше. Це вірно, однак різниця в часі доставки не така вже й велика – 23 дні проти 25. Є одне "але" – коротший маршрут проходить поблизу республіки Сомалі. А вона славиться своїми піратами, які люблять нападати на торгові і вантажні судна", – написав Логунов на своїй сторінці в Facebook.

Реклама

Таким чином, подорож уздовж східного узбережжя Африки наражає на небезпеку і моряків, і дорогий вантаж, зазначив Логунов.

"До того ж, на такий рейс повинні погодитися судновласник і капітан. Якщо відповідь ствердна, судновласнику потрібно мінімізувати ризики – оплатити спеціальну страховку і найняти спеціальну збройну охорону. Її завдання – супроводжувати судно до самої Суецької протоки. Обійдеться ця послуга в 30 тис. дол. До того ж недешевий прохід судна через Суец. За балкер типу Panamax необхідно заплатити близько 220 тис. дол. канальних зборів. І тут існує ризик затримки судна на 1-2 дні через проходження Суецького каналу конвоєм", – пояснив Логунов.

Реклама

"Саме тому ми використовуємо найбезпечніший і найвигідніший для України шлях", – резюмував Логунов.

Нагадаємо, 24 липня до України прибуло друге судно з 75 тис. тонн вугілля з ПАР. Перше судно з 75 тис. тонн антрациту для теплоелектростанцій ДТЕК прибуло до України 25 травня 2017 року. Всього компанія законтрактувала 675 тис. тонн вугілля з ПАР. ДТЕК також виконує роботи щодо переведення двох блоків Придніпровської ТЕС з антрациту на газову марку вугілля, щоб максимально знизити залежність України від імпортного палива.