Дивовижне перевтілення: тюнінг "Жигулів" по-англійськи

17 березня 2016, 00:11
Засновник компанії Retro Ford перетворив "копійку"

Тюнінг «Жигулів» по-англійськи. Фото: Speed Hunters/Jordan Butters

Реклама

Досить часто відбувається так, що життя нас зводить з такими автомобілями, які нам зовсім не цікаві. Якщо вони з'являються в нашому житті, то відразу западають нам у душу і приносять тільки задоволення. Так сталося з господарем і засновником компанії Retro Ford у Великобританії Дейвом коледжу, який знає про старі автомобілі Форд практично все, передає Vimka.

Дейв є не тільки власником майстерні Retro Ford, але і одним із найкращих фахівців у Британії, які займаються будівництвом найшвидших і найпотужніших автомобілів Ford. його фірма розробляє, проектує і випускає різні запчастини, необхідні для установки новітніх двигунів Zetec і Duratec в підкапотний простір класичних Фордів.

Але сьогодні ми хочемо вас познайомити не з якимось автомобілем Ford, а з воістину привабливим автомобілем Лада 2101 1981 року випуску, який вирізняється від усіх "копійок", які колесять по нашій країні.

Реклама

Dave Colledge захотів попрацювати над цією машиною після того, як допоміг своєму другові в проекті Lada Riva з мотором Zetec.

При виборі підходящої Лади, Дейв, вже звик до класичних автомобілів Ford, зіткнувся з деякими труднощами. У підсумку, після 6 місяців пошуків, його вибір припав на модель з правим кермом з Великобританії. Там Лада продавалася під номером 1200.

По суті, Лада 2101 була Fiat 124, зміненим для Східної Європи. Про відмінності цих автомобілів мало хто знає, але насправді їх більше ніж достатньо.

Реклама

Куплена Дейвом за 500 фунтів Лада 1981 року випуску, чесно кажучи, була в жахливому стані. Одним словом іржаве відро на колесах. Але в порівнянні з іншими Ладами, які він бачив, ця була найкращим варіантом.

Тут здогадатися не складно, від чого фахівці Retro Ford вирішили позбутися перш за все. Це були 1,2-літровий стоковий мотор і чотириступінчата трансмісія.

Після вилучення силового агрегату з під капота, справа перейшла до кузовних робіт. Запчастини для машини збиралися з усієї Європи. Цікава ситуація вийшла із задніми крилами. Оригінальні були всі іржаві, а у нових, замовлених в Чехії, не було виштамповок. В результаті задні крила були зроблені з оригінальних і нових.

З передніми крилами теж пов'язана історія. Спочатку Дейв хотів підготувати Ладу для дріфту, але оригінальні крила 2101 не підходили для цього – по всій видимості через зміни кутів підвіски і більшого вильоту, передні колеса зачіпали за крила. З цієї самої причини йому довелося вирізати колісні арки і перемістити їх вперед. В результаті, передні колеса виявилися максимально наближені до переднього бамперу.

На місце стокового силового агрегату ідеально підходив 2,3-літровий Cosworth Duratec. Так як Дейв захотів використовувати кріплення і картер від Retro Ford, мотор став дуже щільно. Щоб правильно вмістити його під капотом, довелося перенести перегородку.

У двигун були встановлені догори ногами 50-міліметрові дросельні заслінки Jenvey, внутрішні частини і кришка блоків циліндрів Cosworth, клапана, які на 1 мм ширше за оригінальні, а також двохдюймові випускні колектори переходять в 2.5-дюймову систему. Приблизно 40 годин знадобилося Дейву і його фахівцям на створення нової випускної системи.

Коли справа дійшла до трансмісії, Дейв порахував, що тут безперечним буде поставити 6-ступінчасту МКПП від Mazda MX-5, де крутний момент передається на задню вісь від Ford Escort Mk2. Щоб вмістити коробку, довелося підняти центральний тунель і трохи попрацювати над рамою. В результаті старенька Лада видає тепер цілих 235 к.с.

Британці спробували знизити Ладу на максимально низький рівень, що не обмежує поведінкові характеристики автомобіля на дорозі. Тут Дейву якраз і стали в нагоді його навички та вміння по роботі з Фордами. Від оригінальної передньої підвіски ВАЗ нічого не залишилося: на автомобіль було поставлено систему MacPherson і амортизатори Bilstein. Передні склянки були перероблені, а задні були замінені на нові. Задня підвіска також піддалася доопрацюванню.

Особливу увагу було приділено колесам, для створення яких були використані диски від Ford Mondeo Mk2. Надати більш справжній вид автомобілю допомогли оригінальні ковпаки. Під колесами ховаються гальмівні супорти Rover MG TF AP Racing (304-міліметрові диски спереду і 406-міліметрові ззаду).

Зверніть увагу на інтер'єр, а точніше на алюмінієве кермо Springalex і нові передні сидіння Momo. Як ви бачите, роботи по салону були проведені мінімальні.

Дейв постарався звести до мінімуму не тільки внутрішні роботи по салону, а й зовнішні. В результаті вдалося створити пощерблений зі смаком екстер'єр автомобіля, який притягує увагу фанатів як оригінальних ВАЗів, так і шанувальників інших автомобілів.

Бампера автомобіля були змінені, їх підігнали ближче до кузова, посадивши на укорочені кріплення, що додало більше збитий зовнішній вигляд "копійці". Англійці попрацювали над зазорами по всьому кузову, виставили зазори крил і дверей, для цього довелося різати і варити навісні деталі. Найпростішою виявилася установка нових ручок – їх запозичили з Ниви, які в Великобританії теж присутні.

При виборі кольору кузова, Дейв не став сильно заморочуватися і підбирати автомобілю новий окрас, так як вважав, що це виглядало б досить дивно. Він підібрав відтінок, близький до відтінку оранжевого, в якому випускався 2101.

Цей проект, на будівництво якого пішло 8 місяців, явно заслуговує особливу увагу. Дейв вклав у цей автомобіль не тільки увесь свій вільний час, а й свою любов і увагу.