Транспорт по-новому: в Україні змінюють правила для маршруток

11 лютого 2018, 07:31
У 2019 м 35% автобусів будуть обладнані для осіб з інвалідністю, а в 2020-му – всі 50%

/ Фото: Анатолiй Бойко

Крім того, що в Україні планують будувати бетонні дороги, скоро українських пасажирів очікує справжня автобусна революція – уряд прийняв зміни до постанови Кабміну про регулярні пасажирські перевезення . Тепер крім комфорту і безпеки всі автобуси будуть підлаштовані під потреби людей з інвалідністю та стануть більш екологічними .

Серед нововведень – перевізники на міжобласной маршрутах будуть подавати заявки на конкурс . Переможець буде укладати договір на п'ять років і продовжувати його автоматично ще на п'ять , але тільки якщо за ним не буде помічено порушень і якщо він погодиться інвестувати в оновлення автопарку .

Реклама

"Преимущество на конкурсе будет предоставляться перевозчику, который предлагает низкопольные автобусы, электробусы, автобусы с большей категорией экологичности (Евро 3 – Евро 6)", – отмечает глава Мининфраструктуры Владимир Омелян.

Багато уваги приділили пасажирам з інвалідністю . До кінця 2019 го не менше 35 % автобусів на міських і приміських маршрутах повинні бути обладнані для їх потреб , а з 2020 року – не менше 50 % . Також людям з інвалідністю дозволили крім колясок і милиць перевозити з собою і собак – поводирів . Всі таблички всередині автобуса тепер повинні дублюватися міжнародними символами , а друкована інформація – пристосована для слабозорих .

З урахуванням потреб людей з інвалідністю повинні бути обладнані і автостанції . По гучномовцю повинні сповіщати про графік роботи кас і автостанції ( зараз тільки відправлення / прибуття ) , а також про умови обслуговування людей з інвалідністю . Якщо раніше автобуси в передмістя мали подавати за 20 хвилин до відправлення , а міжміські і міжнародні за 40 хвилин , то зараз ці проміжки скоротили до 5 і 10 хвилин відповідно .

Експерти вважають , що рішення уряду впорядкує ринок уже через рік :

"Теперь перевозчик, доказавший государству свою способность безопасно перевозить людей (имеет лицензию), получит адекватный доступ к междугородным маршрутам. Мутные схемы с конкурсами "для своих", крышевание "нелегалов" уйдут в прошлое. Это должно вывести большую часть рынка из тени в легальную плоскость", – считает глава Офиса эффективного регулирования Алексей Гончарук.