ТОП завдань, які потрібно виконати автомобілістам, поки не почалася осінь

13 серпня 2016, 09:35
Позбавтеся від іржі, зайвої вологи і старого тосола

Поки не опало листя

Закінчується літо, а разом з ним поступово прийде довгоочікуване зниження температури. Автовласникам не можна розслаблятися – у них є кілька завдань, які варто вирішити до настання сирої і холодної погоди. Адже ряд робіт з автомобілем краще проводити в теплий період. Так, це не найбільше задоволення – працювати з розпеченим від сонця металом, але для автомобіля так буде краще, і в подальшому не знадобиться більш трудомісткий і дорогий ремонт. В першу чергу треба звернути уваги на профілактику корозії, повну просушку салону і аналіз роботи акумулятора. На всі перераховані нижче роботи піде не більше двох вихідних днів, і ми дуже радимо не сподіватися на оманливе бабине літо.

КУЗОВ: ВІДКОЛИ І КОРОЗІЯ

Реклама

Зараз – саме час уважно проінспектувати кузов автомобіля. Навіть при дуже акуратній експлуатації за літо на ньому нерідко накопичуються дрібні подряпини і відколи лакофарбового покриття. Деякі з них дістають до грунту, а деякі – і до металу. Якщо не простежити за цим, взимку напевно почнеться корозія, яку можна не помітити під шаром льоду, снігу або води, а до весни отримати неприємний сюрприз.

До речі, нерідко кузові пошкодження, особливо дрібні, ховаються там, де їх зовсім не очікують побачити – всередині, наприклад в багажнику після невдалого навантаження чогось жорсткого. Або під капотом – там отримати подряпину на пофарбованій поверхні найлегше, досить необережно скористатися викруткою або гайковим ключем. Ще одне підступне місце – прорізи дверей, видимі тільки, якщо двері відкрити. Також там легко поставити подряпину каблуком або іншим предметом.

Дрібні подряпини можна обробити самим. Для цього їх потрібно знежирити, а якщо є хоч найменші ознаки корозії – усунути їх. Після чого нанести ґрунтовку і зафарбувати, а через деякий час відполірувати. Для зафарбовування незначних пошкоджень в автомагазинах продаються спеціальні "олівці". Недолік такого методу – майже неможливо точно потрапити у відтінок, і чим старіше авто, тим складніше, адже фарба вигорає. Тому якщо самим зафарбувати подряпину так, щоб це було непомітно, не виходить, зверніться до фахівців.

Реклама

Проблема олівців з фарбою в тому, що потрапити у відтінок важко.

ДНИЩЕ. До малярів-ремонтників йдуть і з проблемами серйознішими – пошкодженням фарби через вм'ятини або інші неприємні дорожні ситуації. І зробити це краще саме зараз: більшість майстрів визнає, що в теплу і суху погоду малярні роботи по кузову дають найдовговічніший, найякісніший і найшвидший результат.

Зворотний бік кузова автомобіля, днище, теж час від часу потребує уваги. Якщо кузов оцинкований, то власнику пощастило, і цей пункт він може пропустити. Правда, оцинковка працює до першої вм'ятини – далі метал вимагає точно такої ж обробки, як і звичайний.

Якщо кузов не оцинкований, а оброблений мастикою, що захищає від корозії, то саме в жарку пору року краще оновити "антикор" або як мінімум відправитися на яму або підйомник, щоб перевірити його стан. Перед цим потрібно ретельно вимити днище і арки крил. Якщо антикорозійне покриття вже не може надійно захищати метал від іржі, потрібно зачистити шар, що відстав, і нанести новий. Робити це восени і тим більше взимку не варто – по-перше, днище буде довго сохнути після мийки, по-друге, саме покриття також буде набагато довше висихати до того часу, коли можна буде їздити. Крім того, зараз переважно суха погода – відмити дочиста автомобіль, тим більше знизу, набагато простіше.

Реклама

САЛОН: ЗАСТРАХУЙТЕСЯ ВІД ГРИБКА

Хімчистка салону – непроста процедура, в результаті якої масивні елементи сидінь, до того ж, вбирають в себе чимало вологи (якщо, звичайно, вони не шкіряні). Також вбере в себе значну кількість води і оббивка підлоги, дверей та інших елементів салону, тканинні килимки. Тому якщо є необхідність в хімчистці, її краще не відкладати на потім, а встигнути зробити до осені. У спекотну погоду салон висохне швидко, в ньому не залишиться вологи, а значить, з приходом холодів скло не буде пітніти.

Але навіть якщо в хімчистці немає необхідності, до початку осені потрібно встигнути гарненько просушити салон. Адже волога під килимками, а тим більше під обшивкою – пряма дорога до корозії і грибка! Влітку просушити салон дуже просто: достатньо вийняти з машини килимки, якщо на сидіннях є чохли – зняти їх, а потім відкрити всі вікна чи двері і залишити машину на кілька годин (не без нагляду, звичайно ж!). Таку процедуру краще робити більш-менш регулярно, адже сухий салон – запорука довговічної служби його матеріалів, обшивки, електропроводки.

Чистка. Після неї не забудьте все гарненько просушити.

ПІД КАПОТОМ: ТОСОЛ І БАТАРЕЯ

Зараз, в жарку погоду, серйозні навантаження відчуває система охолодження автомобіля. Вона працює в буквальному сенсі на знос. Помилково вважати, що якщо влітку машина не перегрівається, то і при більш низьких температурах можна буде не турбуватися. Але, по-перше, при інтенсивній роботі системи охолодження на високих, близьких до гранично допустимих температур з охолоджуючої рідини може випаровуватися компонент, завдяки якому вона не замерзає взимку. Тому зараз варто згадати, коли востаннє змінювався тосол і при необхідності запланувати його заміну на свіжий.

По-друге, перед холодним періодом потрібно уважно оглянути патрубки системи – просто кажучи, всі гумові шланги, по яких циркулює рідина. Якщо вони не першої свіжості – краще замінити зараз. Інакше на холоді вони просто потріскаються і з'явиться протікання охолоджуючої рідини.

Особлива увага – акумулятору. Якщо є хоч малі сумніви в його технічному стані, краще відразу подбати про нову батарею. Особливо якщо при похолоданні, навіть літньому, коли з плюс 30 температура падає до плюс 20, стартер починає крутитися повільніше.

Нутрощі. Подбайте про охолодження і акумулятор.