ТОП страхових компаній України, на яких найбільше скаржаться клієнти

8 лютого 2016, 13:22
Список страховиків офіційно склала Нацкомфінпослуг

На страхові компанії в Україні за рік наскаржилися більше 5 тисяч разів. Фото з архіву

Всього в минулому році в Національну комісію, що здійснює держрегулювання у сфері ринків фінансових послуг (Нацкомфінпослуг) надійшло 5022 звернень і скарг з питань страхової діяльності, включаючи звернення народних депутатів, листи Кабміну, Адміністрації президента, комітетів Верховної Ради, міністерств тощо, що на 3194 менше ніж за 2014 р.

Але за результатами розгляду цих скарг виплачено набагато більше грошей: 68,63 млн грн замість 40,83 млн.

Реклама

Отримавши звернення, комісія запитує у страхових компаній необхідну інформацію і документи. Після їх отримання співробітники Нацкомфінпослуг проводять аналіз і в разі виявлення порушень складається акт, призначається розгляд справи, за результатами якого застосовуються відповідні заходи впливу до страховика.

У минулому році 61,8% звернень стосувалися невиконання або неналежного виконання страховими компаніями зобов'язань за договорами ОСАГО. 19,2% – питань добровільних видів страхування: за розміром страхового відшкодування і термінів прийняття рішення про виплату, про відмову у виплаті відшкодування, про роз'ясненнях норм законодавства та договорів.

Претензії та їх вартість

Реклама

Компанія

Дії

2014

Реклама

2015

Українська транспортна страхова компанія

скарги

275

756

виплати, млн грн

1,433

6,413

Українська охоронно-страхова компанія

скарги

492

566

виплати, млн грн

5,478

6,220

"Оранта"

скарги

1692

433

виплати, млн грн

0,98

7,504

"Еталон"

скарги

202

201

виплати, млн грн

2,818

4,131

"Провідна"

скарги

273

125

виплати, млн грн

3,776

1,120

"Домінанта"

скарги

21

118

виплати, млн грн

0,262

6,433

"НОВА"

скарги

26

98

виплати, млн грн

0,135

1,088

Всі СК країни

скарги

8216

5022

виплати, млн грн

40,83

68,63

Примітка. У таблицю включені компанії, у яких кількість звернень в два рази і більше перевищує середній показник по всіх СК.

У своєму повідомленні комісія також відзвітувала про технологічні поліпшення в роботі:

  • середній час від надходження звернення до усунення страховою компанією порушень скорочено в два рази;
  • термін від складання акта до прийняття рішення в комісії скорочений в чотири рази;
  • час усунення порушень зменшено на 10-30 днів;
  • введений алгоритм контролю за виконанням заходів впливу;
  • почата публікація на сайті Нацкомфінпослуг рішень комісії за результатами розгляду справ про правопорушення та інформаційних повідомлень для учасників ринку.

13,7% всіх звернень були зроблені з приводу компаній, у яких були відкликані ліцензії на здійснення діяльності у сфері фінансових послуг або які вже виключені з Державного реєстру фінансових організацій.

У зв'язку з цим комісія нагадала, що в 2015 р. прийнято рішення про анулювання ліцензій таких страховиків: "Україна", "Зеніт", "Гарант-Авто", "Гарантія", "Український страховий дім", "Статус".

Також в минулому році з держреєстру були виключені компанії "Інкомстрах" і "Провіта", позбавлені ліцензій в 2013-2014 рр.