ТОП-6 "народних" способів заощадити бензин взимку

22 січня 2015, 05:09
Не всі методи однаково ефективні

Не всі "народні" способи дійсно допомагають заощадити бензин. Фото: 365cars.ru

Які "народні" способи допомагають економити бензин. Хтось відповість на це питання радою: поставити на зиму в гараж і їздити на громадському транспорті. Але жарти жартами, а взимку витрата збільшується, і з цим потрібно якось боротися, особливо в світлі зростаючих цін на бензин. Ділимося досвідом, як це зробити.

Тримати автомобіль технічно справним

Реклама

Порада банальна, але тим не менше. Несправностей, які впливають на витрату, безліч. Дуже поширений варіант: якийсь "глючний" датчик (наприклад датчик вмісту кисню у вихлопі), який дезінформує блок керування двигуном і змушує його вприскувати занадто багато палива як завгодно.

Варто звернути увагу на масло і своєчасно міняти його. Занадто брудне і в'язке масло змушує витрачати більше палива. Воно ж покликане полегшувати тертя між працюючими деталями двигуна, але чим більша в'язкість, тим складніше рухатися поршням і валам.

Стежити за швидкістю

Реклама

Найменше палива двигун витрачає, працюючи на мінімальних обертах при максимально високій передачі. У місті заощадити особливо не вийде, а от за містом тримайте швидкість в районі 80 км/год і використовуйте п'яту (або шосту, якщо є) передачу.

Чому так? Спробуємо пояснити "на пальцях". Згадайте свої відчуття від їзди на гірському велосипеді з декількома передачами. Найлегше крутити педалі, коли передня ведуча шестерня поменша, а відома на задньому колесі – побільша. Так працює трансмісія автомобіля, коли включена знижуюча передача (перша, друга, третя і іноді четверта). З іншого боку в такому випадку доведеться буквально "сукати" ногами, щоб велосипед їхав швидше. Тобто збільшувати обороти.

Реклама

А найкомфортніше їхати, коли ви рухаєтеся накатом, і при цьому провідна шестерня набагато крупніша за відому (це буде вже підвищує передача – п'ята і шоста на автомобілі з МКПП). Ноги не утрудняються зусиллям, але і "сукати" не потрібно – повертаємо педалі плавно і м'яко.

Уявляйте собі цю картину всякий раз, коли їдете. Мотору найкраще живеться, коли обороти невисокі, а швидкість постійна. Але на високих швидкостях з'являється така неприємна штука, як лобове опір повітря, яке автовиробник позначає як Сх. Так от, на швидкостях понад 80 км/год "продиратися" крізь повітряні маси середньостатистичному автомобілю стає важкувато. А значить, витрата палива зростає.

Використовувати присадки

Цей метод досить спірний. Давайте коротко розберемося, як взагалі дозується паливо в циліндри. На сучасних автомобілях порції відміряє "комп'ютер", тобто блок керування двигуном. Ніякі "зілля" не змусять його вприскувати більше або менше. ЕБУ орієнтується на те, скільки повітря подається в циліндри і наскільки ефективно згорає бензино-повітряна суміш.

Тому, за умови, що бензин ви купуєте не у підпільників з цистерни на узбіччі, а на нормальних АЗС з системою контролю якості, то ніякі присадки вам не потрібні. Те, що зараз продається на ринку, видаляє вологу з бензобака, коригує октанове число і чистить форсунки. Якщо ви встигли зіпсувати двигун поганим паливом і в циліндрах воно згорає нерівномірно, присадки вам допоможуть частково усунути наслідки ваших помилок. Але заливати їх в бак заради економії палива в штатних умовах безглуздо.

Включати в прикурювач "унікальний пристрій для економії палива"

Ось це вже чистої води обман. Виробники обіцяють збільшення ККД двигуна "за рахунок заряду і звільнення енергії". Такий механізм використовують гібридні автомобілі, заряджаючи батареї при русі накатом. Це називається рекуперативним гальмуванням. Система складна, встановлюється вона на заводі, і коробочка з синім діодом, що вставляється в прикурювач, нічого подібного зробити не може.

Не їздити на холодному моторі

Коли мотор не прогрітий, він витрачає більше палива. Виною всьому – сильно густіюче на морозі масло і низька температура повітря, що подається в циліндри. У холод бензино-повітряна суміш повинна бути більш концентрованою, щоб мотор працював рівно. У підсумку при прогріванні витрата палива може досягати літра на годину або навіть більше. А тепер підрахуйте, скільки часу ваш автомобіль повинен простояти на морозі, працюючи вхолосту, щоб розігрітися до оптимальної температури? На кожен такий ранковий прогрів йде принаймні грамів 200 палива. Начебто небагато, але якщо прикинути витрати на тиждень, на місяць і за всю зиму, то сума набігає вже серйозна.

Так, можливо, взагалі не гріти мотор? Ось і виробники рекомендують: заводите двигун – і вперед. Думаєте, що сучасні машини гріти не потрібно? Це дуже небезпечна помилка. Сучасні машини від несучасних відрізняються в цьому плані лише тим, що система подачі палива стала автоматичною – більше не потрібно тягнути "підсмоктування" і проводити інші хитрі маніпуляції. Масло, нехай навіть синтетичне, все одно густіє і погано змащує холодний мотор. Тому, відразу рухаючись в дорогу, ви прирікаєте двигун на масляне голодування, нехай і короткострокове. А це означає, що з часом поверхня труться без змащення деталей почне руйнуватися. Тут і до капітального ремонту недалеко...

Виходить, що в ідеалі потрібно домогтися того, щоб двигун не переохолоджувався в принципі. Але чи можливо це?

Зробити чип-тюнінг

Вище ми вже говорили, що дозуванням палива в циліндри займається електронний блок керування двигуном. А що якщо, умовно кажучи, "залити" в нього таку програму, щоб він тримав мотор "на голодному пайку"?

Такі прошивки існують і навіть продаються. Вартість варіюється від $90 до $500 в залежності від моделі автомобіля, і головним чином вони спрямовані на те, щоб змусити двигун працювати на максимально бідній суміші. Мотору вдається це з трудом, і в якості побічного властивості ви отримаєте вельми уповільнені реакції на натиснення педалі газу.

Самому ж важливе, що варто розуміти: "економічна" прошивка дійсно може заощадити до 10% бензину і окупити себе через деякий час, але за умови, що ви будете їздити в режимі, який на автомобільному сленгу називається не інакше як "овочевий". Тобто з плавними стартами, гальмуванням двигуном і невисокою швидкістю. Найкращим чином така прошивка проявить себе в далекій дорозі, якщо ви плануєте тихенько дістатися з пункту А в пункт Б з постійною швидкістю і бажано з мінімумом обгонів.