ТОП-5 причин, чому літаюче таксі провалиться

3 травня 2017, 06:03
Навіть маючи аеротаксі, ви не зможете приземлитися, де захочете

Kitty Hawk Flyer. Фото: YouTube

Компаніям, які розробляють аеромашини, доведеться зіткнутися з великою кількістю проблем, наприклад недовгою роботою акумулятора або питанням підготовки пілотів. А може, навіть доведеться порушувати закон.

Мрія про літаючі автомобілі ніколи не помре. Інженери іноді "відсувають" її ненадовго, але завжди повертаються. Остання гучна заява належить компанії Uber. Минулого тижня її керівництво заявило, що перший робочий прототип фірмового аеротаксі злетить уже через три роки. Але, як би круто це не звучало, ні аеротаксі Uber, ні іншому подібному літаючому транспортному засобу не судилося замінити автомобілі найближчим часом. Popmech.ru пояснює, чому.

Реклама

1. Акумулятор. Навіть у найсучасніших акумуляторів щільність енергії приблизно в 100 разів менше щільності енергії бензину. Без радикально нової технології електричні аеротаксі далеко не полетять.

2. Стабілізація. На відео американського стартапу Kitty Hawk можна помітити, що розроблена ними літаюча машина постійно хитається і смикається. Всього кілька секунд польоту, а вона навіть не може пролетіти рівно і зробити акуратний поворот. Ймовірно, тому що стабілізація – це велике випробування для ТС, що літають. У невеликих об'єктів, наприклад дронів, немає проблем з цим, однак автомобіль досить великого розміру, щоб утримати людину, потребує складніших налаштувань, при цьому час відгуку команди збільшується. Звідси і похитування.

Реклама

3. Падіння. Якщо літак втратить двигун, пілот зможе застосувати екстрену посадку. У вертольоті в цьому випадку можна використовувати авторотацію, яка використовує гравітаційну енергію для обертання лопатей ротора. Квадрокоптери з фіксованими лопатями не можуть використовувати авторотацію, тому вони просто падають на землю. Те ж cаме очікує і аеромашини. Kitty Hawk, схоже, збирається уникнути цієї проблеми найпростішим способом – обмежити можливість польоту до 4,5 метру у висоту.

4. Пілот. З презентації Uber поки що неясно, хто керуватиме автомобілем в повітрі – автопілот чи людина? У другому випадку компанії варто задуматися, де вони візьмуть стільки співробітників, – пілотів сьогодні не вистачає навіть в авіаційній галузі.

5. Закон. Навіть маючи аеротаксі, ви не зможете приземлитися, де захочете. Це порушує закон. Правила посадки літальних апаратів різняться навіть у різних містах однієї країни. У багатьох з них заборонена посадка поза аеропортом або спеціальним майданчиком. Uber залишається тільки сподіватися, що з появою їх аеротаксі правила захочуть переписати.