ТОП-14 моторошних машин султана Брунею

6 червня 2017, 08:00
Вартість автомобілів Хассанала Болкіаха, які не назвеш красивими, оцінюється в мільярди доларів

Rolls-Royce Silver Spur Gold Limousine

Про автомобільну колекцію султана Брунею Хассанала Болкіаха ходять легенди: відомо, що в декількох гаражах зберігаються тисячі автомобілів, багато з яких існують або в єдиному екземплярі, або були випущені обмеженим тиражем на спецзамовлення султана. Вартість колекції оцінюється в мільярди доларів. Але далеко не всі ексклюзивні автомобілі Хассанала Болкіаха однозначно красиві, – передає "Мотор".

Ferrari F50 Bolide

Реклама

Свої автомобільні скарби Хассанал Болкіах рідко показує публіці, тому про існування багатьох машин громадськість знає завдяки випадковим фотографіям не найкращої якості. В інтернеті вкрай непросто знайти якісні фото ексклюзивної F50 Bolide, побудованої для султана. З технічної точки зору ця F50 залишилася незмінною (той же двигун V12, та ж трансмісія), однак новий кузов виглядає зовсім інакше, ніж в оригіналу – тут і величезне антикрило, і дивна трьохскладена задня оптика, і суто "азіатський" передок.

Jaguar XJ300 (Monaco XJS)

Реклама

XJ300, також відомий як Monaco XJS, був випущений тиражем в 10 екземплярів – точніше, не випущений, а перетворений на нову модель зі звичайного купе XJS. Всі їх розпродали заможним главам держав, але машину з табличкою "1 з 10" отримав саме султан Брунею. В цілому, далеко не найвідштовхуючий автомобіль, хоча поєднання округлостей передка і прямих ліній оригінального XJS не назвеш твором мистецтва.

Ferrari Testarossa F90 Speciale

Реклама

Незважаючи на те, що шість екземплярів F90 були доставлені султанові ще 1988 року, про їхнє існування громадськість дізналася лише на початку XXI століття. Курирував проект Енріко Фуміа – голова експериментальних розробок кузовного ательє Pininfarina. Відмінностей від серійної машини, як і в випадку з F50 Bolide, було мінімум – новий кузов зі знімними панелями даху (так званий T-top), перенесені в передню частину радіатори охолодження, новий салон. Але дизайн...

Bentley B3

Наприкінці 80-х і на початку 90-х справи у компанії Bentley складалися не найкращим чином і величезну роль в збереженні марки зіграв Хассанал Болкіах – завдяки його спецзамовленням, на яких компанія непогано заробляла, фірма з Крю змогла вижити в смутні часи. Bentley B3 – спільне дітище британської компанії і студії Pininfarina. Основою для досить дивних (а їх було випущено 12 штук) купе послужив монументальний Continental R.

Ferrari Mythos

Ще одна варіація на тему Testarossa – Ferrari Mythos. У султана Брунею таких машин дві, а ще одна (найперший пошуковий прототип) належить безпосередньо Pininfarina. Родстер, здатний розвивати 290 км/год максимальної швидкості, вперше показали на Токійському автосалоні 1989 року. Але чи красивіше він звичайної Testarossa?

Bentley Bucaneer

Автомобіль 1996 року – як ви розумієте, ні про яке Continental GT на той момент Bentley навіть не думав. Проте схожість деяких елементів Bucaneer і Continental GT просто вражає. Ексклюзив для султана виготовило французьке ательє Heuliez. Під капотом – 6,75-літровий V8. Відомо точно про шість подібних машин, які побудували для Болкіаха, а скільки їх насправді – невідомо.

Bentley Rapier

Взагалі, у султана Брунею була якась всепоглинаюча любов до марки Bentley. Тільки ось штатні машини йому явно не подобалися, і він замовляв на їх основі щось унікальне. Від різних універсалів до ось таких дивних седанів Rapier, які були випущені тиражем шість штук. Один з них належить братові султана, Джеффрі. Саме його ексклюзивні автомобілі (в тому числі Ferrari 456 Venice) найчастіше зустрічаються в Лондоні. Стосовно Rapier, то в технічному плані він дуже близький до Bucaneer: той же V8 з турбонагнітачем, те ж кастомне шасі ZH.

Aston Martin V8 Vantage Special Series II

Якщо перша "спеціальна серія" V8 Vantage з ретро-нотками в стилі DB4 Zagato виглядала цілком собі розумно, то безлика друга серія вже була явно на любителя. Спроба зробити зовнішність немолодого Vantage сучаснішою, в стилі нового на той момент DB7, вийшла не надто вдалою. Щодо технічної частини всі три побудовані машини другої серії повторювали найпотужніший Aston Martin V8 Vantage N600 з 600-сильним двокомпресорним двигуном – саме ця модель послужила базою.

Rolls-Royce Phantom Majestic

Про цей автомобіль відомо не так багато: його дизайн був створений в студії Bertone, а тираж становив всього два екземпляри. Обидва автомобілі, темно-червоного і темно-синього кольорів, належать родині султана. Двигуни встановлені від моделі Flying Spur (6,75-літровий V8). Відомості про те, чи отримали двигуни систему наддуву в процесі "трансплантації", розходяться: низка джерел повідомляє, що мотори залишилися атмосферними, а інші – що отримали по турбіні Garrett.

Rolls-Royce Black Ruby

Хоча формально Black Ruby належав султану, їздив на ньому його ексцентричний брат (цим і можна пояснити "оригінальний" номерний знак – адже Джеффрі належить яхта, іменована SS Tits). Руками студії DC Design Nissan 350Z був перетворений на ексклюзивне купе з двигуном V12, яке 2010 року продавалося за 1 мільйон євро.

Ferrari FX

FX від Pininfarina вийшла дуже зухвалою і "американською" зовні, а також високотехнологічною всередині. Цю машину, створену 1995 року, складно назвати кращою роботою Pininfarina, але в технічному плані вона цікава: з двигуном 512M (а FX побудована на її базі) одружили секвентальну коробку передач з підрульовими пелюстками виробництва Williams – так-так, гоночної команди Формули 1. Шість таких машини досі живуть в Брунеї, а одну машину знаменитий замовник скасував. Pininfarina продала вільний екземпляр номер 4 Діку Марконі..

Bentley Dominator

Поки весь світ називає Bentayga першим позашляховиком Bentley, султан Брунею готовий довести, що це неправда. Шість позашляховиків Dominator, за ціною три мільйони фунтів кожен, були доставлені султанові в середині 1990-х. Згідно з VIN-номерів автомобілів, є підстави вважати, що розкішні "Домінатор" були побудовані на базі Range Rover  другого покоління – з 4,0 і 4,6-літровими двигунами, які залишилися без змін.

Aston Martin Lagonda Vignale

Пооказаний на Женевському автосалоні 1993 року Aston Martin Lagonda Vignale від студії Ghia був побудований на базі... Lincoln Town Car (тоді, якщо ви пам'ятаєте, компанія Aston Martin належала Ford). Звісно, використовувати фордівський V8 було непрестижно, тому його замінили на 5,9-літровий V12 – ходять чутки, що це той самий двигун, який пізніше з'явився на Vanquish. Згодом Ghia випустила кілька реплік цього автомобіля (якісь мали спрощений салон, якісь – менші фактичні габарити), але єдиний оригінальний прототип належить Хассаналу Болкіаху, який віддав за машину півтора мільйона фунтів.

Rolls-Royce Silver Spur Gold Limousine

Весільний лімузин для дочки обійшовся Хассаналу Болкіаху в 14 мільйонів доларів. У цього "Роллс-Ройса" немає супертехнологій, немає ексклюзивного кузова (ну, в кормовій частині обладнаний трон для молодят), зате є величезна безліч ліпнини, вкритої 24-каратним золотом. Хто саме виконав настільки ексклюзивне замовлення – невідомо. Не виключено, що всі операції були проведені самою компанією Rolls-Royce.

.