ТОП-10 військових позашляховиків країн світу

19 грудня 2016, 07:20
У кожній армії світу обов'язково є типова утилітарна позашляхова платформа

URO VAMTAC

У кожній армії обов'язково є типова утилітарна позашляхова платформа , використовувана для різних цілей – на ній базуються і медичні автомобілі , і кулеметні гнізда , і радіолокаційне обладнання . Найвідомішою платформою такого типу був HMMVW армії США , цивільна версія якого – Hummer – регулярно зустрічається на вулицях . Які ще утиліти – позашляховики використовують в світі , – розповідає "Популярна Механіка".

В англійській термінології такий тип автомобіля називається MLUV ( military light utility vehicle ) , тобто " легкий військовий універсальний транспортний засіб " . Цей клас з'явився за часів Другої Світової , хоча прообрази існували і раніше . Ранніми зразками сучасних MLUV були , звичайно , знаменитий Willys MB , а також Bantam BRC40 і радянський ГАЗ – 64 .

Реклама

Oshkosh L-ATV (США).Епоха HMMWV закінчилася. Наприкінці 2015 року тривав майже 10 років конкурс по заміні застарілих Humvee завершився перемогою позашляховика компанії Oshkosh, одного з провідних світових виробників військової техніки. На сьогоднішній день компанії замовлено 53582 автомобіля на загальну суму 53,5 мільярдів доларів, і це величезний успіх, хоча багато вантажівки Oshkosh і без того стоять на озброєнні армії США. Вартість однієї базової машини – близько $ 250 000, маса – 6400 кг, швидкість – до 110 км/год, двигун – 6,6-літровий GM Duramax потужністю 300 к.с. На даний момент існує 4 базових варіанти шасі і більш 30 різновидів залежно від призначення .

URO VAMTAC (Іспанія).Велика частина світових MLUV все – таки дуже схожа на класичний HMMWV . Іспанська URO VAMTAC проводиться з 1998 року ; всього побудовано 4000 таких позашляховиків , 2000 з яких служать в іспанській армії , а решта вирушили на експорт в Домініканську республіку , Гану , Марокко , Малайзії , Пакистану і так далі . Автомобіль в більш потужної версії S3 оснащується 6 – літровим двигуном Steyr потужністю 188 к.с. , розганяється до 135 км / год і може нести найрізноманітніше обладнання.

Реклама

Iveco LMV (Італія).Італійський "Хаммер" розроблений компанією Iveco, в першу чергу відомою своїми вантажівками, але має також велике військове підрозділ. Конструкція виявилася настільки вдалою, що ліцензію у Iveco придбали кілька компаній з різних країн світу. Наприклад, російський військовий позашляховик "Рись" – це не власна розробка "КамАЗа", як стверджують багато ЗМІ, а ліцензійний Iveco з доробками. Найбільш успішний експортний варіант вийшов з Великобританією: ліцензійний Panther CLV став для Iveco більшим контрактом, ніж, власне, з армією Італії. На даний момент побудовано близько 3500 примірників. Автомобіль оснащений 195-сильним двигуном Iveco F1D, важить 6,5 тонн і розганяється на шосе до 130 км/год .

Реклама

Hawkei PMV (Австралія).Позашляховик, який виграв конкурс по заміні застарілих Land Rover Perentie, що використовувалися в армії Австралії до 2015 року. Основним розробником виступила військова компанія Thales Australia, також в створенні брали участь Boeing і ізраїльський Plasan. На даний момент замовлена перша партія з 1100 автомобілів для австралійської армії. Назва Hawkei походить від латинської назви змії Acanthophis hawkei (рід смертельних змій, які водяться в Австралії і Новій Гвінеї). Автомобіль важить 7 тонн, приводиться в рух 268-сильним двигуном Steyr M16 і на даний момент має чотири базових різновиди .

Pindad Komodo (Індонезія).Відвернемося від світових промислових лідерів . Країни , менш помітні в плані економіки і промисловості , теж роблять свої " Хаммери " . Komodo – основний позашляховик армії Індонезії , розроблений локальною компанією Pindad і надійшов на озброєння в 2012 році на заміну покупним Humvee . Залежно від комплектації позашляховик важить 5800 – 7300 кг , оснащується 200 – сильним дизельним двигуном , має 7 офіційних комплектацій ( плюс опції ) , рухається по шосе зі швидкістю до 110 км / год.

Agrale Marruá (Бразилія).Практично невідома у нас компанія Agrale – мало не найбільший американський виробник сільськогосподарської , вантажної і утилітарної техніки , а також військових машин . Marruá – це сімейство MLUV , введене в експлуатацію в 2005 році і стоїть на озброєнні Бразилії , Аргентини , Еквадору , Гани , Намібії , Парагваю і Сурінаму . Платформа універсальна – є і цивільні версії , і кілька десятків військових . Платформа щодо інших машин такого плану легка – 2460 кг зі 132 – сильним двигуном MWM.

Mowag Eagle (Швейцарія).Один з найбільш важкий броневнедорожніков в класі , швейцарський Mowag важить від 7 до 15 тонн в залежності від комплектації . Це вже четверте покоління моделі , воно проводиться з 2003 року і коштує на озброєнні Швейцарії , Германи і Данії . Двигун – 5,9 – літровий 250 -сильний Cummins ISBe ; машина існує у версіях 4x4 і 6x6 . Не так давно було представлено 5 – е покоління – ще тяжче і потужне , яке по суті стоїть на межі переходу від позашляховика до бронетранспортера.

СПМ-2 "Тигр" ГАЗ-233036 (Росія).Безумовно , подібний позашляховик є і у Росії , розроблений він Горьківським автозаводом і проводиться з 2005 року . Будується , правда , не в Нижньому , а в Арзамасі , на Арзамаському машинобудівному заводі . В принципі , його показники аналогічні основним конкурентам – іспанському URO VAMTAC і італійському Iveco LMV – маса 7600 кг , двигун використовується Cummins B205 або " ЯМЗовський " , але зате він спритніший – до 160 км / год на шосе . Є півтора десятка різновидів для різних цілей.

Nimr Ajban (ОАЕ).Nimr – це досить велика компанія , утворена при співробітництві влади ОАЕ і Алжиру . У лінійці є бронеавтомобілі трьох класів , а молодший Ajban – це якраз MLUV . На знімку – машина другого покоління Nimr Ajban 450 , всього існує шість базових модифікацій для різних цілей . Машина приводиться в рух 6,7 – циліндровим 296 – сильним двигуном Cummins ISBe 300 , але і важить при цьому дуже багато – 9 тонн , через що не блищить швидкістю . На даний момент працює в арміях ОАЕ , Алжиру та Лівії.

Renault Sherpa II (Франція).І , нарешті , " Хаммер " по – французьки , виробництва " Рено " . Автомобіль офіційно представлений в 2006 році, важить від 7,7 до 9,6 тонн , має 215 -сильний двигун і поставляється , крім Франції , в армія ряду інших країн , зокрема , в армію Єгипту , Лівану , Чилі . Модель вважається однією з найбільш " прохідних " серед конкурентів , плюс має дуже високий показник руху без дозаправки – до 900 км ( в середньому подібні машини мають дальність від 500 до 700 км).