ТОП-10 незвичайних Chrysler

9 лютого 2017, 06:26
За час існування компанія випустила безліч цікавих і незвичайних машин

Chrysler Atlantic,1995 года

Сьогодні знаменита американська компанія Chrysler є частиною корпорації FCA (тобто "Фіата") і контролюється з Італії. Заснована Уолтером Крайслером 1925 року, компанія пережила низку розквітів і падінь – і за цей час випустила безліч цікавих і незвичайних машин, – пише "Популярная Механика".

Chrysler Newport (1941). 1940 року Кей-Ті Келлер, президент корпорації Chrysler, замовив у кузовного ательє LeBaron два автомобіля – Newport і Thunderbolt для показу на національному автошоу 1941 року. Контракт був абсолютно неможливим – потрібно було не тільки розробити дизайн екстер'єру та інтер'єру, а й встигнути зробити по 6 примірників кожного концепт-кара до початку виставкового сезону. А залишалося до його початку рівно 90 днів. Вражаюче, але LeBaron майже вписалися – до першого салону сезону, Нью-Йоркського, було зроблено по 5 машин кожного виду. Newport був першою великою роботою дизайнера Алекса Тремуліса, який згодом став знаменитим. Моделі Newport і Thunderbolt були першими шоу-карами в історії Chrysler і по суті флагманами післявоєнної дизайнерської лінії компанії.

Реклама

Chrysler 4x4 Half-Ton Scout Car (1941). Не дуже вдала спроба Chrysler взяти участь у військовому тендері на розробку легкого розвідувального броньовика. Автомобіль був побудований в єдиному екземплярі і не пройшов армійське приймання. Основною проблемою був занадто високий центр ваги – машина була нестійкою і могла перевернутися на вибоїнах.

Реклама

Chrysler C-200 (1952). На початку 1950-х компанія замовила два дизайнерських проектів знаменитому ательє Ghia. Перший проект – купе K-310 – був реалізований 1951-го, другий, С-200 з м'яким дахом – роком пізніше. Обидві машини розробив Верджіл Екснер, на той момент одночасно працював і на Chrysler, і на Ghia. Завданням було побудувати не шоу-кар, а більш-менш реальний 5-місцевий концепт, який міг би стати напрямом для подальших серійних розробок. Як шасі використовувалася база Chrysler Saratoga. Надалі співпраця з Ghia переросла в багаторічне партнерство.

Chrysler GS-1 (1953). Власне, перед нами приклад продовження співпраці з Ghia. Велике і потужне купе на шасі моделі New Yorker мало потрапити до серії і бути випущеним в кількості 400 екземплярів, але реально встигли побудувати лише 9 машин, оскільки на них практично не було замовлень.

Реклама

Chrysler Dart (1956). Аеродинамічний концепт Chrysler, намальований Екснером і виготовлений в Ghia. Хоча він виглядає як купе, дах повністю забиралася, а передній бампер заміняла гумова накладка на радіатор, що не порушує аеродинамічних властивостей автомобіля. Роком пізніше аналогічні рішення були використані при розробці другого покоління концепт-кара, який отримав назву Chrysler Diablo.

Chrysler TurboFlite (1961). Дрім-кар радикального дизайну – і це як і раніше Екснер і Ghia. Основною "фішкою" були двері, що відкриваються незалежно від вікон, а до салону пасажири потрапляли завдяки ковпаку, що відкривається на задніх петлях кабіни.

Chrysler 70X (1969). Цей концепт виглядає більш-менш традиційно, не рахуючи задніх дверей, що не розчиняються, а з'їжджають назад, як в сучасних мікроавтобусах. Крім того, 70Х був обладнаний надзвуковими датчиками – коли сторонні об'єкти виявлялися занадто близько, машина попереджала водія голосовим сигналом. По суті, це був прообраз парктроніка.

Chrysler Patriot (1993). Гібридний гоночний автомобіль, розроблений на замовлення Chrysler компанією Reynard Motorsport, що спеціалізується на спортивних болідах. Передбачалося, що Patriot ляже в основу спортпрототипу для участі в гонці "24 години Ле-Мана", але історія розсудила інакше. Ряд рішень з Patriot згодом знайшли собі місце в інших гоночних проектах Chrysler.

Chrysler Atlantic (1995).  Неймовірний концепт-кар, створений дизайнером Бобом Хаббечем за мотивами класичних Bugatti (і Bugatti Type 57S Atlantique зокрема). Автомобіль був насамперед дизайнерським шиком на тему ар-деко і став неймовірно популярний в культурі – його зображення використовувалося практично у всіх сферах, від високої моди до парфумерії, не кажучи вже про образотворче мистецтво.

Chrysler ME Four-Twelve (2004). Концепт-кар, що натякає на певні претензії Chrysler в області розробки суперкарів. Автомобіль мав 6-літровий 12-циліндровий двигун Mercedes-Benz M120 потужністю 850 к.с. і в теорії міг розігнатися до 399 км/год, хоча практично такі випробування не проводилися.