Тонкощі електромобілевожденія в Україні: як економити заряд батареї взимку

18 грудня 2019, 06:33
Кількість електромобілів на дорогах України зростає. Досвідчені водії діляться секретами економія заряду батареї

За ввезення електрокарів в Україні не потрібно буде платити податки

Україна увійшла в десятку країн світу з найбільшим розвитком електротранспорту. Тільки за цей рік до нас завезли майже сім тисяч електромобілів. Такий високий попит через економію на паливі. Однак взимку батарея електромобіля розряджається набагато швидше. Як не стихнути посеред дороги вирішили з'ясувати новини "Сегодня".

Олександр Агальцов ще в минулому році купив собі електромобіль. Каже: на ньому їздити значно дешевше:

Реклама

"Одна заправка коштує – 40-60 гривень. Її вистачає більш ніж на 100 кілометрів взимку ".

Але машина в холод розряджається набагато швидше. Особливо через обігріву. Тому Олександр використовує спеціальні функції, щоб економити заряд.

"У машині є функція високою рекуперації – автомобіль буде повільніше розганятися і швидше гальмувати, але буде економніше їхати відсотків на 30", – зазначає Олександр.

Щоб не витрачати енергію для тепла в салоні, можна встановити додатковий обігрівач.

Сергій Згама, керівник сервісного центру електромобілів:

Реклама

"Наприклад дизельні підігрівачі. Вони здатні економити енергію батареї і продовжити використання автомобіля і пробіг приблизно на 20 25% в зимовий період ".

Батарея електромобіля важить близько восьмисот кілограмів. Щоб зарядити її повністю від швидкої зарядки – треба півгодини. А від звичайної розетки – всю ніч.

І поки автомобіль стоїть на зарядці – салон можна обігріти завдяки електриці, що надходить в мережу. А під час поїздки замість грубки краще використовувати локальний обігрів і кондиціонер.

Олександр Кравцов власник компанії з продажу та обслуговування електромобілів:

Реклама

"Ми їдемо з підігрівом сидінь, керма. Мені приємно рукам. Чи не гріємо салон. Просто на малому охолодженні працює кондиціонер, і він обдуває нам скло ".

Для економії електроенергії треба плавно прискорюватися. Від цього збільшується пробіг. Електромобіль, коли ми стартували, показував нам прогнозований запас ходу – 127 км. Від плавної їзди, плавного прискорення, цей прогнозований запас виріс до 141 км. А коли спускаємося з гори, використовуємо ще один лайфхак – рекуперативного гальмування. У момент гальмування електромобіль заряджається. Він не спалює колодки, він заряджає батарею.

Вночі експерти радять тримати електромобілі на паркінгах або в гаражах. Там буде тепліше, і машина повільніше розряджається. А днем можна заощадити до 10 відсотків заряду на виключенні фар.

Нагадаємо, раніше новини "Сегодня" писали про те, що Україна перейде на електрокари до 2030 року. Адже Верховна Рада готує новий закон. "Зелені" авто звільнять від ще одного податку і спростять установку електрозарядок.