Від черевиків до косметики: покупки через інтернет все популярніші в Україні

19 січня 2020, 07:00
Чоловіки купують в інтернеті набагато частіше, ніж жінки

/ Фото: Unsplash

Якщо раніше до покупок в інтернеті українці ставилися насторожено, то останніми роками все більше наших співгромадян вважають за краще замовити необхідну річ в "мережі", а не шукати її в магазинах. Сайт "Сьогодні" розповідає, що українці купують в "мережі" найчастіше і скільки грошей на це витрачають.

Люди шукають кросівки і сукні

Зараз кожен третій інтернет-користувач в Україні купує товари онлайн. У дослідженні GfK йдеться, що близько 82% людей при цьому здійснили від 5 до 20 покупок в "мережі" за останній рік, а ще 17% – більше 20.

Реклама

Найчастіше українці купують через інтернет побутову техніку, одяг і косметичні товари. Так, наприклад, найпопулярнішим товаром на глобальній торговій площадці в мережі AliExpress серед українських покупців стали гель-лаки для манікюру.

Аналітики компанії OLX в коментарі сайту "Сьогодні" розповіли, що за 2019 рік на їхній платформі було здійснено майже 9,2 млн угод.

"З топ-10 найпопулярніших запитів на OLX за 2019 рік три позиції зайняло взуття, ще три – одяг. Найчастіше на OLX шукали кросівки", – зазначають аналітики.

Так, запити українців на OLX виглядають наступним чином:

Реклама
  • кросівки – 4,3 млн;
  • плаття – 3,5 млн;
  • куртка – 3,3 млн;
  • велосипед – 2,6 млн;
  • черевики – 2,5 млн;
  • босоніжки – 2,2 млн;
  • диван – 2,1 млн;
  • adidas – 2 млн;
  • nike – 1,9 млн;
  • пуховик – 1,9 млн.

За даними найбільшого українського маркетплейсу Prom.ua, найбільше у 2019 році українці купували в інтернеті одяг, взуття та аксесуари.

ТОП-5 категорій за кількістю замовлень:

  • одяг, взуття та аксесуари – 4,2 млн замовлень;
  • техніка та електроніка – 3,7 млн замовлень;
  • товари щоденного вжитку – 3,5 млн замовлень;
  • товари для дому та саду – 2,9 млн замовлень;
  • косметика і парфумерія – 2,1 млн замовлень.

"Також набагато частіше стали замовляти запчастини і аксесуари для автомобілів і мотоциклів, а також книги, товари для хобі – рукоділля, шиття, картини за номерами і т.д.", – зазначають в компанії.

Крім різних товарів українці часто замовляють в мережі і послуги. Наприклад, за даними онлайн-сервісу замовлення послуг Kabanchik.ua, за 2019 рік у них було 580 тис. замовлень.

Реклама

ТОП-5 категорій за кількістю замовлень:

  • кур'єрські послуги – 53 тис. замовлень
  • сантехнік – 39 тис. замовлень
  • ремонт великої побутової техніки – 30 тис. замовлень
  • будівельні роботи – 28 тис замовлень
  • клінінгові послуги – 27 тис. замовлень

"Українці постійно шукають кур'єрів через інтернет. Популярність цього сервісу обумовлена тим, що люди згодні віддавати на аутсорс послуги доставки, щоб заощадити час і займатися улюбленими справами", – розповідає в коментарі сайту "Сьогодні" Ольга Сорока, маркетолог Kabanchik.ua.

Найчастіше товари в мережі замовляють по вівторках

Найбільша кількість покупок спостерігалася в грудні (1,1 млн покупок – 12%) і листопаді (1,01 млн покупок – 11%). Найменше – в червні (594 тис. покупок – 6%) і січні (642 тис. покупок -7%) минулого року, кажуть в OLX.

А от якщо говорити про найпопулярніші дні тижня, то це – вівторок. Трохи менше покупок відбувається в середу, а ось найрідше українці щось купують по неділях.

"Що стосується часу доби, то найпопулярніший час для здійснення інтернет-покупок, за даними аналітиків платформи, – 20:00, 19:00 і, трохи рідше, 14:00", – відзначають в OLX.

Цікаво й те, що чоловіки купують онлайн набагато активніше, ніж жінки. За даними Prom.ua, половина покупців оплачують товари онлайн-картою. Ще 41% – післяплатою на пошті, і тільки 9% вибирають оплату готівкою в момент доставки. Все частіше товар купують з мобільних – це зручно, тому що можна замовити необхідне по дорозі на роботу або навчання.

"Більше половини покупців приходять на маркетплейс зі смартфонів. За останні 3 роки частка відвідувань з мобільних зросла на третину", – коментує CEO маркетплейса Prom.ua Іван Портной.

Скільки витрачаємо в середньому

На покупки в мережі українці витрачають чимало грошей. Аналітики OLX відзначають, що на їхній платформі середній чек в 2019 році склав 3350 грн.

"При цьому в четвертому кварталі стався великий стрибок у порівнянні з попереднім – середній чек виріс в 3,5 рази (з 1784 грн в третьому кварталі до 6236 грн в четвертому кварталі). Найменше українці витрачали на покупки в третьому і другому кварталах", – пояснюють в компанії.

На маркетплейсах Prom.ua і Bigl.ua одне замовлення в середньому обходиться в суму близько 800 грн. Подарунки собі або близьким на майданчику авторських товарів Crafta.ua в середньому купують за 530 грн. А на покупку товарів один у одного через гіперпростір оголошень IZI.ua витрачають по 250 грн. До слова, авторські товари найчастіше вибирають на подарунки.

"Українці все частіше вибирають на подарунки авторські товари від українських майстрів і брендів. Найбільше замовляють гаманці, ключниці, шарфики, сумки та різні прикраси. В тренді і товари для будинку ручної роботи: текстиль, посуд, міні-комоди для косметики. Найбільш пікові місяці – це грудень і лютий, тому що всі готуються до Нового року та до Дня святого Валентина", – розповідає Ольга Костюк, керівниця Crafta.ua.

Крім цього, онлайн все частіше купують б/у товари, що стає своєрідним трендом.

"Українці прагнуть до розумного споживання і економії. Тому купувати і продавати свої товари через онлайн-майданчики стає трендом. Найактивніше замовляють б/у одяг і аксесуари, мобільні телефони та комп'ютерні комплектуючі", – розповідає Андрій Здор, керівник гіперпростору оголошень IZI.ua.

Нагадаємо, раніше сайт "Сьогодні" розповідав, чому українці стали купувати більше комп'ютерів, лопат і добрив.

Про те як правильно повернути товар, якщо він не підійшов, дивіться в сюжеті: