Техніка в Україні подорожчала вдвічі-тричі

18 травня 2015, 14:31
Обсяги продажів через це помітно виросли

Мультиварки потеряли популярность и уступили другой мелкой бытовой технике. Фото: vykza.ru

Український ринок побутової техніки та електроніки в січні-березні 2015 року зріс на 16,8% порівняно з аналогічним періодом 2014 року і склав 12,4 млрд грн. Про це свідчать результати дослідження GfK TEMAX – індексу, розробленого для аналізу ситуації на ринках споживчих товарів.

Зростання продемонстрували майже всі сегменти ринку, крім фототехніки.

Реклама

Так, обсяг продажів великої побутової техніки виріс на 34% – до 2,7 млрд грн. Як пояснюють в компанії, такий показник досягнутий у зв'язку з істотним подорожчанням всіх продуктових груп категорії.

"Глибоке падіння продажів (у натуральному обчисленні) в січні та березні було небагато утримано ажіотажним попитом в лютому, коли велику побутову техніку споживач розглядав як одну з небагатьох альтернатив капіталовкладень", – відзначають експерти.

Найбільший приріст у групі продемонстрували витяжки, що можна пояснити "прагненням доукомплектувати вбудовану техніку, яку активно купували в минулому році". Найбільші групи сегмента – холодильники і пральні машини, за даними дослідження, зросли на третину.

Реклама

Обсяг продажів телекомунікаційного обладнання в першому кварталі склав 2,8 млрд грн, що на 21% вище показників аналогічного періоду 2014 року. Єдиною групою, що продемонструвала зростання, залишаються смартфони, "що обумовлено зростанням середньоринкової ціни вполовину у порівнянні з аналогічним періодом минулого року".

Українці віддають перевагу смартфонам з діагоналлю 4-5 дюймів, з камерами роздільною здатністю 8 мегапікселів і які підтримують роботу двох сім-карт.

Сегмент малої побутової техніки в першому кварталі виріс на 19,5% – до 1,4 млрд грн.

Реклама

Збільшилася частка продажів пилососів, техніки для приготування їжі та кавоварок, в той же час незначно скоротилися обсяги продажів мультиварок, які в попередні квартали демонстрували зростання.

"У натуральному вимірі бачимо неоднорідну динаміку перших трьох місяців, в першу чергу слабкий для ринку малої побутової техніки березень. Він був не тільки слабкіший в натуральному обчисленні, ніж березня 2014-го, а й продемонстрував скорочення обсягів продажів відносно лютого", – зазначають у GfK .

Продажі побутової електроніки в Україні в січні-березні склали 2,15 млрд грн, збільшившись на 14%. У лютому експерти зафіксували зрослий попит на телевізори (як спосіб зберегти накопичення в умовах зростання обмінного курсу). У той же час у березні ринок продемонстрував скорочення в натуральному обчисленні у зв'язку зі зниженням попиту через різке підвищення цін.

Вперше за тривалий період, як відзначають аналітики, продемонстрував зростання сегмента IT-техніки, обсяг якого склав 3 млрд грн, збільшившись на 6,5%. Причиною зростання експерти називають девальвацію гривні і зростання середньої ціни товару в два-три рази.

Найбільше зростання продемонструвала група SSD-накопичувачів внаслідок збільшення попиту і ціни на цю групу товарів. Зросли також обсяги продажів планшетів, "мишок" і клавіатур. Продажі ноутбуків, стаціонарних комп'ютерів і моніторів впали в натуральному обчисленні, проте залишилися на рівні минулого року в грошовому обчисленні.

Обсяг продажів офісної техніки зріс на 2,5% і склав 193 млн грн. Зростання продемонстрував тільки сегмент МФУ (+9%). Сегмент принтерів скоротився на 9%, сканерів – на 40%.

Ринок фототехніки в першому кварталі поточного року скоротився на 25% – до 202 млн грн. Впали обсяги продажів як компактних фотоапаратів, так і дзеркальних і системних камер.

"В цілому в лютому-березні 2015 року обсяг ринку фотоапаратів в натуральному вираженні впав майже до рівня 2006 року. Через високі цін у грошовому вимірі ринок зменшився всього на чверть, тоді як в кількісному – значно більше, ніж на половину" , – наголошується в дослідженні.

В цілому характерною особливістю ринку почала 2015-го аналітики назвали значний розбіжність між показниками ринку в натуральному і грошовому вимірах. У натуральному обчисленні скорочення продажів продемонстрували всі без винятку сегменти ринку.

Найбільше скорочення спостерігалося в березні, коли курс валют стабілізувався, а ціни значно збільшилися. На думку експертів, надалі така розбіжність продовжиться.

Нагадаємо, в лютому гривня пережила обвальне падіння. Офіційний курс долара в Україні тоді опускався до 30 грн/дол, на чорному ринку курс доходив до 45 грн/дол. Після цього пішов "відкат". Зараз офіційний курс коливається в діапазоні 20-22 грн/дол.