Вантажоперевезення в березні подорожчають на 15%. Промисловці і аграрії: "Це вб'є наші галузі!"

12 лютого 2016, 07:45
У Державній Регуляторній службі України сумніваються, що залізничні тарифи потрібно підвищувати, адже ніяких фінансових обґрунтувань їм не надали

Новий удар. Подорожчання вантажоперевезень загрожує обрушити українську економіку остаточно. Фото: uz.gov.ua

"Укрзалізниця" планує в черговий раз підвищити тарифи на вантажоперевезення: на 15% з першого березня. Промисловці і аграрії обурені – кажуть, це вб'є їх галузі. Як бізнес шукав компроміс з "Укрзалізницею", дізнавалася "Сегодня".

МІЛЬЙОН БЕЗРОБІТНИХ. За останні півтора року гірники, металурги та аграрії пережили справжнє потрясіння: для них вантажоперевезення подорожчали на 45%. Але навесні можливе підвищення тарифу ще на 15%. Це рішення може підкосити галузі остаточно.

Реклама

"У ситуації, коли підприємства рахують кожен долар, це рішення може підштовхнути їх до прірви, – говорить президент об'єднання "Металургпром" Олександр Каленков. – Якщо ми в кінці 2016- го року будемо ще мати роботу гірничо-металургійного комплексу, це вже буде великий успіх. Якщо підприємства закриються, мільйон чоловік залишиться без роботи. А країна – без $6 млрд виручки, адже металурги працюють в основному на експорт. Підвищити ціни на сталь не можуть, купувати дорожче ніхто не стане".

Гендиректор комбінату "Запоріжсталь" Ростислав Шурма згоден: "Ми не можемо там (за кордоном. – авт.) Встановлювати свою ціну. Ми беремо ціну, яку пропонує ринок. На сьогодні реалії такі, що ми працюємо з нульовою рентабельністю".

З песимізмом чекають підняття тарифів і електроенергетики. Адже щоб дати струм, потрібно як мінімум довезти вугілля до станції. За словами директора з логістики "ДТЕК Енерго" Ореста Логунова, якщо енергетики піднімуть свій тариф, ще більше електроенергії профільне міністерство змушене буде купувати в Росії: "Тобто, ми будемо змушені платити зарплату російській залізниці".

Реклама

Залізничники парирують: у них інфраструктура зношена, а на Сході – і зовсім зруйнована. Та й зарплата у машиністів низька. "Сьогодні машиніст поїзда, локально-магістрального локомотива, має зарплату 6,5 тисячі гривень. Підвищивши тарифи на вантажоперевезення, "Укрзалізниця" (УЗ) розраховує отримати додаткові 5 млрд гривень", – роз'яснює в. о. голови правління ПАТ "Укрзалізниця" Олександр Завгородній.

ВІДЕО: Нові тарифі "Укрзалізниці" знищать гірничо-металургійний комплекс

НЕОБГРУНТОВАНО. Але промисловці сумніваються, що гроші прийдуть на інфраструктуру і зарплати. Після попередніх підвищень залізниця вже зібрала з них 9 млрд грн, але де вони – невідомо. Їхню думка розділяє і член комітету Верховної Ради з питань транспорту Володимир Гусак: "Щорічно відбувалося підвищення тарифів. А тим часом знос вагонів і локомотив весь час збільшувався. Так, знос тепловозів вже досяг 100%".

Реклама

У Госрегуляторной службі України також сумніваються, що залізничні тарифи потрібно підвищувати, адже ніяких фінансових обґрунтувань їм не надали. Голова Госрегуляторной служби Ксенія Ляпіна вважає, що потрібно спочатку зрозуміти, що з цього вийде: "Гнучкість тарифів повинна залежати від індексів нашої промисловості. Адже інакше високотехнологічні інтернет-бізнеси не будуть возити вантажі залізницею".

МОРАТОРІЙ. Щоб уникнути потрясінь в економіці країни, промисловці пропонують встановити мораторій на підвищення тарифів на вантажоперевезення – до стабілізації ситуації на світових ринках. Але поки влада створила тільки робочу групу при Мінінфраструктури, і пообіцяли створити незалежний орган, який контролюватиме тарифну політику у сфері транспорту. Адже "УЗ" – монополіст, який, до того ж, вже 1,5 року – без повноцінного керівника.

Плани "УЗ" обурили і політиків. Лідер Радикальної партії Олег Ляшко також зажадав ввести мораторій на підняття тарифів за ж/д вантажоперевезення. "В умовах, коли ціна на товар, що перевозиться по залізниці, падає, а тарифи на перевезення зростають, їх підвищення означає, що підприємства просто зупинять свою роботу, – каже Ляшко. – Зростання тарифів – це знову зростання цін в магазинах. У людей зарплати і пенсії на дві копійки підвищаться, а ціни через апетити "Укрзалізниці" будуть рости в десятки разів! Може, вистачить вже грабувати промисловість!".

Читайте детальніше: 

Ляшко розкритикував "Укрзалізницю" за чергове підвищення тарифів

Підвищення тарифів на вантажоперевезення призведе до зростання цін в магазинах – Ляшко

На думку Ляшка, є кілька ключових питань, з якими треба розібратися, перш ніж піднімати тарифи: корупція і зловживання в "УЗ". "Чому за корупцію в "Укрзалізниці" повинна платити промисловість і кожен український громадянин? Нехай розберуться спочатку з корупцією, а потім будемо говорити про все інше. Поки ж ми наполягаємо: встановити мораторій на підвищення вартості залізничних вантажоперевезень мінімум на рік-два", – заявив політик.