Тарифи і лом "душать" ГМК

24 березня 2016, 07:25
Металурги скаржаться на тарифи і дефіцит сировини. У Раді обіцяють допомогти

Галузь. Металургія перебуває на межі виживання. Фото С. Ваганов

Законодавці нарешті пішли на діалог з вітчизняними промисловцями. Адже всі розуміють: витягнути країну з кризи здатна тільки промисловість. Але для початку їй необхідно допомогти – позбавити від високих тарифів на перевезення і забезпечити ключовим сировиною, металобрухтом.

Майданчиком для розмови по суті став круглий стіл, організований парламентським комітетом з питань промполітики та підприємництва. На ньому українські металурги спробували донести до влади проблемні питання гірничо-металургійного комплексу. "ГМК – це чверть всієї промисловості України, третина всього експорту країни і 300 тис. робочих місць. Це основа нашої економіки, яка годує всю Україну, – підкреслив глава комітету Віктор Галасюк. – Але замість системної підтримки металургів ми спостерігаємо удари з боку урядової політики на підприємствах ГМК. Це стосується двох найболючіших питань: забезпечення металургійних підприємств металобрухтом і планів уряду підвищити залізничні тарифи на вантажоперевезення".

Реклама

МЕТАЛ. Самі металурги констатують: лом для меткомбінатів зараз став чи не найбільш дефіцитною сировиною, яке... вивозиться за кордон! "При експорті металобрухту з кожної тонни бюджет отримує близько 200-300 грн. А якщо ця тонна металобрухту йде на меткомбінат і конвертується в 3-4 тонни сталі, то тут бюджет вже отримує близько 2-3 тис. грн податків з однієї тонни, – каже гендиректор МК "Запоріжсталь" Ростислав Шурма. – Мільйон тонн металобрухту, який був експортований в минулому році, при поставках на меткомбінати дорівнював би 10 тисячам робочих місць, які можуть бути як втрачені, так і додатково отримані. Потрібна цілеспрямована політика, щоб сировина з низькою доданою вартістю залишалося в країні і йшло на підтримку меткомбінатів". У свою чергу Віктор Галасюк додав, що в Раді вже зареєстровані законопроекти, покликані підтримати галузь. "Це підвищення на три роки експортного мита на металобрухт з 10 до 35 євро за тонну і скасування імпортного мита (становить 5%. – Авт.). Це економічні важелі, які забезпечать галузь сировиною", – резюмував Галасюк.

ЦІНИ. Не менш гостро перед металургами стоїть і питання підвищення "Укрзалізницею" тарифів на вантажоперевезення: вже з травня цього року Мінінфраструктури планує підняти цей тариф на 15%. Це автоматично збільшить собівартість продукції меткомбінатів, яка і так стає все менш конкурентоспроможною на тлі падіння світових цін на метал. "Для металургів України кожен долар в собівартості продукції – це боротьба за виживання, – констатує гендиректор ММК Ілліча Юрій Зінченко. – Підвищення тарифів на 15% означає, що ми змушені будемо відмовитися від 10% замовлень, адже просто не зможемо конкурувати! Що таке 10% для нашого підприємства? Це втрата в рік 290 тис. тонн готової металопродукції. А для бюджету – це $85 млн недоотриманого валютної виручки, що вплине і на курс гривні і на стан всієї економіки країни".

Глава комітету Віктор Галасюк зазначив, що для порятунку галузі парламентарії мають намір накласти мораторій на підвищення тарифів на рік. "Якщо мова йде про підвищення тарифів на 15%, то йому можна знайти альтернативу. Я не повірю, що такий монополіст, як "Укрзалізниця", не може знайти у себе цих коштів", – говорить Галасюк.