Таксі на час карантину: як змінилися ціни, попит і гігієна

2 квітня 2020, 07:28
Перевізники зазначають, що сплеск замовлень був, але дуже короткочасний

/ Фото: Сьогодні

Карантин і режим надзвичайної ситуації в Україні продовжений до 24 квітня, а це означає, що до цього часу українцям доведеться обходитися без громадського транспорту. Адже зараз в країні заборонені всі міжміські пасажирські перевезення, а в багатьох містах і зовсім скасували роботу автобусів, тролейбусів, трамваїв і метро. Тому, якщо особистих автомобілів немає, а дістатися кудись все ж потрібно, єдиний вихід – це викликати таксі. Сайт "Сьогодні" розібрався, як змінилися ціни на цей вид послуг і що сталося на ринку.

Зріс попит на таксі під час карантину

Незважаючи на те, що під час карантину куди-небудь ходити і їздити не варто, ситуації бувають різні, а без громадського транспорту пересування містом стало набагато важче, особливо для тих, у кого немає свого авто. І якщо в маленьких містах дістатися з одного кінця в інший не так складно, то, наприклад, в Києві на це можна витратити цілий день.

Реклама

Здавалося б, в таких умовах точно повинен зрости попит на послуги таксі. Проте, не все так просто. Олександр Дяченко, спікер ОС "Асоціація відповідальних перевізників", розповів в коментарі "Сьогодні", що попит швидше знизився, ніж зріс, а закриття транспорту створило додатковий попит ненадовго.

"Відсутність комунального транспорту компенсує зниження ділової активності. Оскільки закриті ТРЦ і підприємства, а багато офісів перейшли на "віддаленку", людям просто нікуди їхати, а через це низький попит на таксі і невисока ціна поїздки. Вечірні замовлення, що традиційно приносили таксистам дохід, практично зникли, адже, передусім, карантин торкнувся різноманітного дозвілля. Частина водіїв тимчасово пішла на карантин. Проте, таксі, на відміну від інших сфер бізнесу, постраждало не дуже сильно", – пояснює Дяченко.

Він додав, що, хоча попит на таксі впав, активізувалися інші сфери, в тому числі міжміські поїздки на легкових авто замість автобусів. Оскільки більшість непродовольчих магазинів працюють "на винос", зараз також стала актуальна доставка дрібних вантажів (до 20 кг).

Тарас Потічний, регіональний менеджер Bolt в Україні, розповів нам, що спостерігається зростання популярності послуги кур'єрської доставки.

Реклама

"Зараз до нас звертаються багато магазинів і аптек. З оголошенням карантину, все більше людей стало замовляти ліки і продукти онлайн з доставкою додому, а магазини і аптеки не справляються з такою кількістю замовлень і звертаються за допомогою до нас. Цим і обумовлене зростання попиту на кур'єрську доставку", – каже Потічний.

Читайте також:

Дезінфекція та допомога медикам

Ми розпитали великих перевізників про те, що у них змінилося на час карантину, адже багато хто почав надавати всіляку допомогу. Наприклад, Uber підписав договір з Міністерством охорони здоров'я і тепер безкоштовно підвозить медичних працівників до роботи. На жаль, в компанії Uklon на наш запит про поточну ситуацію не відповіли.

У компанії Bolt зазначили, що відкрили в Києві спеціальний пункт, де авто можуть пройти повну дезінфекцію.

Реклама

"Щоб убезпечити водіїв та пасажирів, ми відкрили в Києві спеціальний пункт, де авто можуть пройти повну дезінфекцію як всередині, так і зовні. Пізніше подібні центри будуть відкриті також в Харкові, Львові та Одесі. Крім того, ми запустили ініціативу з безкоштовного транспортування медичних працівників. Адже в умовах поширення коронавірусу, безперебійна робота медичних установ вкрай важлива для країни", – каже Потічний.

У компанії Uber розповіли, що вони намагаються забезпечувати водіїв засобами дезінфекції, які допоможуть підтримувати автомобіль в чистоті.

"У нас є спеціальна глобальна команда, яка керується у своїй роботі порадами фахівців з питань охорони здоров'я, щоб реагувати на кожному ринку, де ми працюємо по всьому світу. Ми залишаємося в тісному контакті з місцевими органами охорони здоров'я і надалі дотримуватимемося їхніх порад, щоб запобігти поширенню коронавірусу", – зазначив Георгій Соколянський, голова з розвитку Uber в Центральній і Східній Європі.

Також в компанії додали, що вони нададуть фінансову допомогу водіям, в разі, якщо у них буде діагностований коронавірус і вони нададуть документи, що підтверджують це, а також, якщо вони перебуваватимуть на індивідуальному карантинному обмеженні або самоізоляції.

"Знаковою подією для галузі стали соціальні ініціативи онлайн-служб таксі в зв'язку з епідемією. Всі "топові" компанії виступили з ініціативами для подолання епідемії та пов'язаних з нею проблем. Передусім це підвезення медперсоналу на роботу і назад, надання безкоштовного транспорту пацієнтам, які змушені відвідувати медустанови, незважаючи на карантин. Багато ресурсів кинуто на підтримку водіїв в період кризи і захист їх від вірусу, серед іншого – дезінфекція автомобілів і постачання водіїв засобами захисту", – каже Дяченко.

Що тепер з цінами на таксі

Цілком логічно, що підвищений попит на послуги таксі повинен був стимулювати зростання цін. Але так було тільки на самому початку карантину. Зараз же ціни залишаються на місці.

"Коли закрили транспорт, робота з'явилася, але сплеск був короткостроковим. Вже наступного дня ціни стабілізувалися і повернулися до звичайних показників. Підвищувати тарифи неможливо через стабільну конкуренцію між перевізниками, зниження цін на таксі також не передбачається. До введення карантину тариф і так був близький до собівартості перевезення, тож можливості його істотно знизити теж немає", – пояснює Олександр Дяченко.

У компанії Uber кажуть, що зараз вони не змінюють ціни і не вводять додаткові акції. Така ж ситуація і в компанії Bolt.

"Ціни на наші послуги залишилися колишніми. У нас динамічне ціноутворення, але зараз ми ухвалили рішення регулювати ціни, якщо вони почнуть підвищуватися", – каже Тарас Потічний.


Нагадаємо, раніше новини "Сьогодні" розповідали, чи може коронавірус передаватися через особистий транспортний засіб і як дезінфікувати свою машину: