Такі різні А-95: шукаємо відмінності у різних типів бензину

2 червня 2014, 18:30
Чим види палива відрізняються між собою, крім ціни

Від великої кількості різних видів одного і того

Ще буквально 7-8 років тому водії взагалі не замислювалися про те, яке паливо лити в бак свого автомобіля: заправки пропонували бензин А-76, А-92, А-95, А-98 і ДТ. Сьогодні ж заправники обов'язково питають – "вам звичайний бензин або..." А далі на вибір пропонується невідому речовину з приставкою "+", "екто", "преміум", "павер" та інші назви, нічого не говорять автолюбителю. Заправники всі, як один, стверджують, що фірмове паливо дозволяє знизити витрату, помити двигун зсередини, а також значно збільшити моторесурс. А те, що воно ще й менше шкодить екології – приємний бонус. Але наскільки це правда? "Сегодня" розбиралася в цьому питанні, а також у тому, чи варто доплачувати за " фірмове паливо".

Що таке звичайний 95 -й бензин

Реклама

Сьогодні в Україні будь бензин з позначкою А-95 повинен виготовлятися згідно з нормами ДСТУ 4839:2007 "Бензини автомобільні підвищеної якості" – таке паливо відповідає європейським екологічним нормам Євро-4 і вище, і ще минулого року продавалося як "європальне". Звичайний же український бензин відповідав нормам між Євро-2 і Євро-3 (ДСТУ 4063-2001). Але, з 1 липня 2013 року продажі палива, виробленого за стандартом нижче Євро-4, заборонена. Тому весь без винятку бензин на АЗС є якісним, якщо, звичайно, заправка строго дотримується норм українського законодавства. На економію палива нові норми не впливають, а от термін служби свічок збільшує в рази.

Стандарт ЄВРО- 5 без присадок

Українські нафтопереробні заводи (НПЗ) не випускають бензин стандарту Євро-5, який поширений в ЄС. Тому його завозять із заводів Литви, Польщі, Білорусі та Румунії – на заправках його продають під фірмовим брендом. Відмінність від Євро-4 – в 15 разів нижче вміст сірки і майже повна відсутність бензолу і ароматичних вуглеводнів. На динаміці і економії палива це не позначається, а от процеси нагарообразования, старіння моторного масла, корозії деталей протікають на третину повільніше. Це важливо для іномарок після 2005 року випуску: тоді в ЄС були прийняті стандарти палива, які враховувалися при виробництві машин.

Реклама

Євро з миючою присадкою

Часто фірмові мережі АЗС прагнуть надати своєму паливу додаткові властивості і обіцяють, що завдяки йому не тільки доведеться рідше заїжджати на сервіс, а й покращиться робота двигуна. Для цього в бензин додають миючу присадку. Складається вона з інгібіторів корозії, миючих компонентів і поглиначів води. Але купувати такі сорти палива не варто: найчастіше це звичайний бензин, який розбавили " хімією " прямо в бензовозі (присадка дешевше, ніж автомобільне паливо). Шкоди від цього мотору не буде, але витрата палива при заправці такою сумішшю збільшиться. "Мити" двигун зсередини можна, але іноді, а не постійно.

Суміш бензину і спирту

Реклама

Ще один вид палива, який викликає питання, – суміш бензину і спирту, яку продають на окремих АЗС в якості фірмового палива. Привертає воно ціною – приблизно на гривню дешевше звичайного.

Заправлятися таким паливом можна, але із застереженням. Потрібно попросити на заправці паспорт палива і з'ясувати, скільки спирту додали в суміш. Добре, якщо до 10%: у такого палива підвищується октанове число, збільшується потужність і ККД мотора. Але перевищення концентрації здатне призвести до того, що в двигуні залишаться відкладення сивушних масел і буде утруднена його робота на холостих.

Бензин А- 98 замість 95 -го

Серед водіїв існує міф, що якщо замість рекомендованого виробником авто бензину А-95 залити 98-й, то автомобіль буде їздити краще, а "їсти" на 15-20% менше. Насправді це справедливо лише для машин, які спочатку розраховані на бензин А-98 (про це зазначено в сервісній книжці). В іншому випадку ефекту не буде.

А іноді часте використання бензину з збільшеним октановим числом може завдати шкоди: прогорять кільця і клапана. З цієї ж причини радимо не експерементувати з різними присадками, що збільшують октанове число (продаються на АЗС по 50-100 грн).

Купувати А – 92 немає сенсу

Часто водії з міркувань економії заправляють бак бензином з октановим числом А-92 (він на 20-30 копійок дешевше), хоча авто розраховане на експлуатацію з паливом А-95. Робити це категорично не рекомендується. По-перше, витрата палива на 92-му на 10-15% вище, ніж на 95-му, і, в підсумку, зекономлені копійки перетворюються на витрачені гривні. По-друге, за зниженого октанового числа виникає таке явище, як детонація палива в циліндрах: паливна суміш запалюється занадто рано, поршень стискає швидко палаючу суміш, внаслідок чого розвивається надмірне тиск і збільшується навантаження на двигун. Мотор в результаті таких експериментів виходить з ладу.