Чи так небезпечні добавки до палива для сучасних автомобілів

7 серпня 2016, 10:00
Частина з них рятує, а частина скорочує машині життя

Бензиновий двигун. Присадки для нього і для "дизелів" відрізняються

Мабуть , на ринку всіляких автомобільних речей немає нічого більш суперечливого , ніж присадки . Якщо вірити рекламі – одним рухом руки в двигуні з невеликою ємністю можна підняти потужність , знизити витрату палива і збільшити моторесурс . В інтернеті ж регулярно з'являються фотострашилки з доведеними до капремонту або повної непридатності вузлами автомобіля якраз після використання присадок . Ми вирішили розібратися , як йдуть справи насправді .

ЧИСТЯЧІ: рятують від шлаків , але засмічують масляний двигун

Реклама

Призначені для очищення агрегатів від накопичених всередині сажі , нагару тощо. Вони з часом забивають канали , погіршуючи циркуляцію масла і знижуючи ефективність роботи системи змащення . Крім того , шар нагару може викликати перегрів двигуна .

Чистячі присадки можна розділити на "п'ятихвилинки" і тривалої дії. Перші заливаються в двигун безпосередньо перед заміною масла, а другі – в бензобак за 100-500 км до заміни. Ефективність обох приблизно однакова – яку вибрати? Тут потрібна логіка. Адже нагару і іншим відкладенням, які вимиває з двигуна, потрібно кудись діватися – вони, пересуваючись по системі змащення, потрапляють в масляний фільтр і засмічують його. Тому перший варіант можна вибрати, якщо через п'ять хвилин фільтр разом з маслом підлягають заміні. А "довгограючі" присадки, крім довгої роботи, ще й очищають паливну систему.

ПРОФІЛАКТИЧНІ: змінюють хімічний склад суміші

Реклама

Їх завдання – знизити знос деталей, що труться за рахунок утворення захисної плівки. З ними варто бути акуратніше, адже будь-яке сучасне моторне масло вже містить цілий набір присадок. Додавання ще однієї гарантовано призводить до зміни хімічного складу суміші "масло + нова присадка". Отримана нова суміш непередбачувана: різко зростає ризик того, що масло вже не буде забезпечувати необхідний для змащення набір параметрів. Позитивний ефект, швидше за все, буде: присадка дійсно створить якийсь шар на деталях. Але з часом застосування моторного масла, яке втратило свої властивості через зміну хімічного складу, може привести до серйозних поломок.

АНТИФРИКЦІЙНІ: гарні для авто з великим пробігом

Їх завдання – знизити тертя деталей , причому випускаються вони як для двигуна , так і для деталей трансмісії – коробки передач , ведучих мостів . Такі присадки нерідко є в асортименті світових виробників масел . Їх застосування дає позитивний ефект в автомобілях зі значним пробігом . Потрібно лише уважно поставитися до вибору – присадки для бензинових або дизельних двигунів , механічних і автоматичних трансмісій відрізняються за складом .

Реклама

РЕСТАВРАЦІЙНІ: знахідка для нечесних продавців машин

Дуже схожі на профілактичні, але ефект від них яскравіший. Призначені для двигунів з великим пробігом. Такі присадки створюють захисний шар, зменшуючи зазори між деталями. Так вирішуються дві основні проблеми моторів з великим зносом: збільшується компресія і знижується витрата масла. Правда, ненадовго: далі ситуація буде розвиватися так само, як і з профілактичними присадками. Тому основні споживачі таких присадок – продавці старих машин, які так маскують реальний стан двигуна. З'ясувати обман при покупці неможливо: перевірка СТО нічого не знайде. Все розкриється після першої заміни масла.

ДО ГІДРОКОМПЕНСАТОРІВ: щоб знизити рівень шуму без великих витрат

Неприємний шум гидрокомпенсаторов – проблема багатьох бюджетних авто з пробігом . Їх заміна дорого коштує , тому тут застосування спецприсадок виправдане .

ГЕРМЕТИКИ: засоби лише на крайній випадок , щоб доїхати до СТО

Потрібні при витоках масла і охолоджуючої рідини . У першому випадку вони відновлюють еластичність сальників і прокладок , дозволяючи їм виконувати свої герметизуючі функції . Природно , це тимчасове рішення перед ремонтом . Те ж стосується і присадок , герметизирующих систему охолодження , тільки тут мова йде вже про протікання радіатора через пошкодження . Такі присадки – лотерея : адже вони можуть не тільки усунути пошкодження , а й порушити циркуляцію рідини . Так що вони – лише крайній засіб , щоб доїхати до СТО .

ЧУДО-ВАРІАНТИ

Так , є і такі , якщо вірити рекламі . Зниження витрати палива на 30-50 % , збільшення інтервалу заміни масла в кілька разів – чого вони тільки не обіцяють . Насправді все це не більше ніж шахрайство . У кращому випадку ефекту від застосування подібної хімії просто не буде . У гіршому – у автовласника буде можливість ознайомитися з внутрішньою будовою двигуна , в якому масло пережило кілька інтервалів заміни . І – прайсом на його ремонт .

Сучасні моторні та трансмісійні масла забезпечують агрегатів в найкращому робочому стані . Тому застосування всіляких присадок в нових автомобілях навряд чи може мати виправдання . Набагато ефективніше з точки зору турботи про продовження ресурсу трохи знизити інтервали заміни масла , а також заливати якісне паливо . А більшість присадок – лише відстрочка ремонту для авто з відповідним під кінець ресурсом . Причому відстрочка , яка в підсумку може коштувати чималих грошей – адже чудес не буває .