Студенти в Україні повально мріють про роботу в IT і "втечу" за кордон

18 березня 2016, 15:29
Для молодих людей дедалі більш важливим стає рівень оплати праці

Поколінню Y важливо зберігати баланс між роботою та особистим життям. Фото: etouch.photoshop-video-com

Понад 70% студентів в Україні назвали можливості кар'єрного росту найбільш важливим критерієм вибору роботодавця в 2015 році. Такими виявилися результати щорічного дослідження компанії EY "Кращий роботодавець".

Чого хочуть студенти?

Реклама

Згідно з результатами дослідження, крім кар'єрних перспектив, студентам важливі можливості особистісного та професійного розвитку, рівень заробітної плати, імідж компанії та міжнародний досвід.

Порівняно з минулим роком важливість грошової винагороди як критерію вибору роботодавця підвищилася – студенти дедалі частіше звертають увагу на матеріальну складову в зв'язку з непростими економічними умовами.

Реклама

Також з року в рік респонденти все частіше наголошують на важливості умов і графіка роботи – це пояснюється поповненням ринку праці кандидатами з покоління Y, для яких важливо підтримувати баланс між роботою та особистим життям.

У дослідженні за 2015 рік студенти самостійно назвали понад 500 компаній, в яких вони хотіли б працювати. Як і у випадку з досвідченими кандидатами, більше 80% респондентів згадували компанії з таких галузей, як ІТ, FMCG (виробництво і розповсюдження товарів широкого вжитку) і професійні послуги.

За словами Олени Бойченко, директора практики People Advisory Services компанії EY в Україні, ІТ-сфера небезпідставно є найбільш привабливою серед студентів – крім високої заробітної плати, роботодавці цієї галузі пропонують унікальні умови праці і широкий набір додаткових пільг.

Реклама

Найменш популярними галузями серед студентів виявилися інвестиції, агрохімія і страхування.

Звідки студенти дізнаються про роботодавців?

Переважна більшість студентів дізнаються про роботодавців з інтернет-джерел, у тому числі, з соціальних мереж (64%), сайтів з працевлаштування (59%) і інтернет-новин (52%). У порівнянні з минулим роком соціальні мережі стали згадуватися студентами частіше, ніж інші інтернет-ресурси. Така тенденція може сприяти більш активному використанню даного каналу роботодавцями для інформування молодих кандидатів.

Крім інтернет-джерел, студенти також часто згадували засоби масової інформації – їх вказали понад 50% респондентів, що значно більше, ніж в минулому році. У той же час помітно знизилася частота згадок студентами заходів за участю роботодавців: ярмарків вакансій, заходів з представниками компаній в навчальних закладах тощо. Така тенденція може бути викликана скороченням витрат компаній на відповідні заходи.

Які труднощі виникають у студентів в процесі пошуку роботи?

Традиційно, найбільшою трудністю в процесі пошуку роботи для студентів є відсутність досвіду роботи – це відзначили кожні 3 з 4 респондентів. Крім того, майже кожен третій учасник дослідження, що відповів на це питання, згадав обмежена кількість вакансій за фахом і високу конкуренцію на ринку праці.

"У той же час, значна частина студентів (36%) серед ключових складнощів вказали недостатній рівень знань і навичок, що може пояснюватися невідповідністю програм навчання потребам бізнесу. Незадовільні умови працевлаштування також згадувалися досить часто – їх вказали 31% студентів", – розповіли аналітики.

Куди готові переїхати студенти в пошуках кращих умов?

Згідно з даними дослідження, трохи більше половини студентів готові до переїзду в межах України (59%). При цьому найбільш привабливими містами для переїзду є Київ (70%), Львів (55%) і Одеса (43%).

Беручи до уваги складну ситуацію в країні, більшість студентів готові до переїзду за кордон, в тому числі з метою працевлаштування. Порівняно з минулим роком, частка бажаючих виїхати на роботу за кордон трохи скоротилася, але все ж залишається на досить високому рівні (80%).

Серед привабливих країн для переїзду студенти найчастіше називали західні країни – США (31%), Німеччину (25%) і Польщі (21%). У той же час, лише близько 4% респондентів хотіли б переїхати до країн СНД.