Страхові компанії в Україні намагаються "урізати" вартість КАСКО

16 травня 2017, 08:22
Людям пропонують пограти франшизами і погодитися на стеження за своїм автомобілем

Страховку намагаються здешевити.Фото: Pixabay

Щоб заманити водіїв і збільшити продажі полісів КАСКО, українські страховики стали придумувати нові способи здешевлення автостраховок. Зокрема, дедалі популярнішими стають партнерські програми з автодилерами та знижки для певних авто, пише UBR.

"Тарифи на окремі марки і моделі автомобілів можуть знижуватися на 20%", – повідомив прес-секретар страхової компанії Олександр Мельничук.

Реклама

Другий спосіб поки не такий популярний, і тільки в цьому році почне активно впроваджуватися компаніями. Його назвали "розумним страхуванням": знижений тариф на КАСКО надається після аналізу водіння. Причому, страховики відштовхуються не від інформації про аварійність, а від даних про манеру їзди. Вони ставлять на авто пристрій стеження (жучок), який збирає відомості про середню швидкість руху, яку вважає за краще водій, про його маневри, час використання машини та ін. І після аналізу всієї цієї інформації, страхування компанія розраховує індивідуальний тариф. Для людей, які звикли до спокійного водіння, які не люблять ризикувати зайвий раз, він встановлюється нижче середнього рівня.

"Сьогодні 2 – 3 компанії можуть собі дозволити фінансові та інтелектуальні інвестиції в такі проекти. Але в перспективі страхові продукти на основі телематичних пристроїв у нас стануть нормою", – запевнив начальник департаменту роздрібних продажів АСК "ІНГО Україна" Михайло Бусс.

Очікується, що вже через пару трійку років "розумними" жучками буде обладнано не менше 25% автомобілів, і їхні власники зможуть претендувати на знижки.

Реклама

Поки ж середній тариф КАСКО для нових авто з салону знаходиться в рамках 3,5 – 5% вартості машини. Власники автомобілів з пробігом у віці до чотирьох років викладають страховикам до 5 – 7%, а по машинах старіших – взагалі до 8 – 9%.

Щоб утримати клієнтів, СК дають знижки тим, хто продовжує свої страховки, після закінчення термінів договорів КАСКО. І пропонують звичні для автомобілістів бонуси. Такі, наприклад, як безкоштовна евакуації авто при поломці або аварії, заміна колеса, підвезення палива і навіть консультації лікаря або послуги консьєржа.

"Якщо машину евакуювали з технічних причин, страхова може організувати підмінне авто або таксі на час ремонту автомобіля. Також в КАСКО вже включається покриття медичних витрат, які захищають автовласника і за кермом, і коли він буде пасажиром в іншому авто або просто пішоходом", – навів приклади Мельничук.

Реклама

Втім, навіть з урахуванням всіх цих знижок, далеко не кожен водій може витратитися на КАСКО, особливо, якщо у нього не самий дешевий автомобіль. Адже для машини середнього класу вартість страховки може досягати 30 – 40 тис. грн.

Щоб її знизити, водіям пропонується взяти більше відповідальності на себе – погодитися на франшизи більші. І мова не тільки в 5%-ній франшизі по викраденню, до якої за довгі роки встигли все звикнути (страховики вкрай рідко погоджуються на нульові франшизи по цій частині). Але і про таку ж франшизу по аварії.

Щоб умовити клієнтів, їм нагадують про економію, яка за словами Мельничука, навіть при мінімальних аварійних франшизах може давати до 20 – 30% знижки. Втім, якою б приємною була знижка на поліс, не можна забувати про ризики, і про те, що в разі аварій або викрадень доведеться виплачувати чималі суми зі своєї кишені. Адже саме тому страховики і погоджуються на здешевлення полісів – тому що самі менше виплатять згодом.

"Оптимальний варіант – 0,5% франшизи за ушкодження авто і 5% при викраденні. Тоді, за застрахований автомобіль, наприклад, оцінений в 100 тис. грн, при будь-якій ДТП водій сам оплатить 500 грн. Це невелика сума, особливо коли машина отримала значні пошкодження і збиток становить десятки або сотні тисяч гривень", – зазначив Мельничук.

Ще до 10 – 20% можна економити на КАСКО, вибираючи неповний набір ризиків. Наприклад, водіям з гаражами не варто платити за ризик викрадення машини з будь-якого місця.

Втім, люди не часто користуються такими можливостями, і намагаються підстрахуватися на будь-який випадок. За словами директора департаменту андеррайтингу та методології ПАТ "Страхова компанія" Універсальна "Сергія Паламарчука, в 90% випадків водії вибирають всі ризики по КАСКО.

"Коли людина витрачає великі суми на поліс, то бажає отримати повний захист", – пояснив він.

До того ж дуже популярною стала розстрочка при оплаті КАСКО: його можна оплачувати щопівріччя, щоквартально, а в деяких випадках навіть щомісячно. Правда, це вже буде дорожче. Страховики не люблять чекати своїх грошей, тому впровадили принцип – чим довше виплачується вартість поліса, тим він дорожчий. Ціна питання може досягати 5 – 8%.

Страхувати або не страхувати

Втім, ціна – не єдина проблема для покупців КАСКО. Чи не менше їх хвилює й інша складність – з виплатами. Адже українські страховики так і не позбулися своїх старих гріхів: затягування термінів виплат і заниження вартості ремонтів. Лише деякі великі компанії укладаються по виплатах в 16 – 30 днів. Особливо по машинах в середній ціновій категорії (вартістю до 30 – 40 тис. доларів) і елітних авто, де будь-яка поломка обходиться в великі суми.

До того ж багато СК, щоб уникнути судів з клієнтами, прописали в своїх договорах право на відстрочку у виплаті. Вона може досягати 60 – 90 днів.

При цьому страхові компанії продовжують здобрювати свої договори КАСКО списками страхових винятків. У них входять не тільки водіння у п'яному вигляді або затримка в черговий платіж по страховці, але і порушення ПДР. Якщо раніше фінансисти чіплялися до очевидних речей (як наприклад, перетин подвійної суцільної лінії на дорозі), то тепер стали карати людей за порушення правил проїзду на перехрестях і виїзди порушення швидкісного режиму. Тому водії не перестають замислюватися про необхідність покупок полісів у компаній, які не оплачують їхні помилки.