Страховики не хочуть відшкодовувати ДТП по європротоколу: що робити

17 липня 2016, 08:29
У страхову компанію слід звертатися в триденний термін і письмово

Виплату отримати складніше / Фото: Анатолiй Бойко

Водії, які оформили ДТП з використанням європротоколу, який додається до полісу автоцивілки (тобто без виклику поліції, щоб не платити штраф і не ризикувати, що суд відбере права), все частіше стикаються з тим, що страховики не виплачують їм відшкодування.

За даними Моторного (транспортного) страхового бюро, яке об'єднує гравців ринку автомобільного страхування, за останні два роки відсоток використання європротоколів виріс з 1-2% до майже 18%, відповідно в рази збільшилися і випадки відмов.

За словами експерта громадської організації "Український страховий омбудсмен" Антона Авдєєва, типові відмови або причини для зменшення виплати такі: несвоєчасне повідомлення про ДТП; неправильно оформлений європротокол – в ньому є виправлення або нібито неможливо встановити винного; власна експертиза ДТП, проведена страховиком, яка покаже, що обставини, які призвели до пошкоджень, були іншими, ніж вказано в протоколі; недоплата 20% у вигляді ПДВ (якщо ремонт проводився у приватного підприємця); винуватець ДТП нібито перебував за кермом в нетверезому стані.

Щоб уникнути проблем, за словами Авдєєва, перш за все необхідно в триденний термін і письмово, під розпис, а не по телефону подати страховику заяву про страховий випадок (ДТП), в якому винен застрахований в компанії-страховика водій. Якщо відмовлять, вимагати письмових обґрунтувань відмови у виплаті або її зменшення, щоб потім оскаржити їх в суді.

За словами Антона Авдєєва, страхові компанії часто користуються тим, що клієнти не знають всіх тонкощів законодавства і погоджуються отримати хоч якесь відшкодування, але швидше.

"Але якщо оскаржити відмову про відшкодування шкоди в суді, то страховик програє. Тому в компаніях воліють не зв'язуватися з грамотними клієнтами і виплачують страховку, не доводячи справу до суду", – каже Авдєєв.